آیت الله ناصری یزدی که در طول سال‌های تبعید امام خمینی(ره) در نجف و پاریس همراه ایشان بوده، روایت ویژه‌ای از نظم امام خمینی(ره) در تمام کارهایشان بیان کرد.
کد خبر: ۹۰۹۹۱۵۸
|
۲۱ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی در جمع تعدادی از دانش‌آموزان موسسه قرآنی ثقلین یزد با اشاره به بخشی از سفارش امیرالمومنین علی (ع) به امام حسن مجتبی (ع) گفت: امام علی (ع) بهترین آغاز و بهترین حرف برای صحبت کردن را بهره‌گیری از قرآن کریم دانسته‌اند.
وی با اشاره به اینکه امام خمینی (ره) هم توجه بسیار ویژه‌ای به قرآن کریم داشتند افزود: امام خمینی (ره) آنقدر عشق و علاقه به قرآن کریم داشت که در ایام حضور در نجف بنده مشاهده می‌کردم که ایشان در هر شبانه روز باوجود کار‌های فراوانی که داشتند حدود ۱۰ جزء قرآن می‌خواندند.
نماینده، ولی فقیه در استان یزد گفت: ایشان خواندن قرآن خود را در چهار نوبت قبل از اذان صبح، بعد از استراحت صبح، عصر‌ها و شب‌ها تقسیم کرده بودند و این برنامه را به صورت کامل و دقیق اجرایی می‌کرد.
آیت الله ناصری یزدی نظم در کار‌ها را یکی از ویژگی‌های بارز امام خمینی (ره) دانست و عنوان کرد: امام خمینی (ره) تمام فعالیت‌های خود را دقیقا بر اساس برنامه زمان‌بندی خود انجام می‌دادند و این نظم در حدی بود که همسر امام ساعت‌های طول شبانه‌روز را از برنامه امام خمینی (ره) متوجه می‌شدند.
امام جمعه یزد گفت: حتی عراقی‌هایی که مسئول مراقبت از امام خمینی (ره) در ایام تبعید بودند هم دقیق می‌دانستند که ایشان چه زمانی به عنوان مثال برای حرم از خانه خارج می‌شوند و دقیقا همان موقع به منزل ایشان مراجعه می‌کردند تا مراقبشان باشند و دقیقا هم در زمان مشخص وارد خانه می‌شدند.
وی با اشاره به اینکه امام خمینی (ره) هنگام قرائت قرآن کریم چنان در عمق قرآن فرو می‌رفت و تمام تنش می‌لرزید که حتی حاج آقا مصطفی هم می‌فرمودند که من نمی‌توانم در این هنگام مزاحم ایشان شوم بیان کرد: نورانیت قرآن کریم هم به امام خمینی (ره) کمک کرد که بتواند این انقلاب را پایه‌گذاری کند و زمینه تشکیل حکومت اسلامی فراهم شود.

نماینده، ولی فقیه در استان یزد به چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران اشاره کرد و اظهار داشت: لازم است زمینه‌ای فراهم شود که دانش‌آموزان هرچه بیشتر با اهداف انقلاب و آرمان‌های حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری بیش از پیش آشنا شوند.
آیت الله ناصری یزدی با تاکید بر اینکه دشمنان در طول چهل سال انقلاب سعی داشتند که ارزش‌ها را از ملت ایران بگیرند عنوان کرد: دشمن پیش از انقلاب تمام تلاش خود را برای گرفتن اسلام از ایرانیان به کار بسته بودند، اما به حمدالله انقلاب اسلامی ایران با پیروزی خود جلوی این توطئه خطرناک را گرفت و دوباره قرآن و اسلام در ایران جایگاه خود را پیدا کرد.
امام جمعه یزد با بیان اینکه قرآن کریم باید در تمام بخش‌های زندگی ما به صورت کامل وجود داشته باشد عنوان کرد: تمام افراد جامعه به ویژه کودکان، نوجوانان و جوانان ما باید نسبت به قرائت و عمل به دستورات قرآن کریم اهتمام ویژه داشته باشند.
وی ارتباط با قرآن کریم را یکی از مهمترین راهکار‌ها برای خنثی شدن تاثیر حرکات دشمن در تهاجم فرهنگی دانست و عنوان کرد: کسی که قرآن می‌خواند و به آن عمل می‌کند هیچ زمانی احساس پوچی، تنهایی و دلگیری نمی‌کند.
انتهای پیام/
ارسال نظرات