خبرهای داغ:
همایش «راهکار‌های مواجهه با اندیشه‌های افراطی و تکفیری» با حضور جمعی از علمای شیعه و سنی در مناطق تلفیقی استان فارس برگزار شد.
کد خبر: ۹۰۹۹۱۵۶
|
۲۱ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس، همایش «راهکارهای مواجهه با اندیشه‌های افراطی و تکفیری» با مشارکت دبیرخانه کنگره جهانی مقابله با جریان‌های افراطی و تکفیری در سالن اجتماعات شهید امامی فرمانداری ویژه لارستان برگزار شد.

در این همایش تخصصی که با حضور حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدحسن زمانی، رئیس دبیرخانه کنگره به همراه حجت‌الاسلام خوشخو و حجت‌الاسلام موسوی از شهر قم برگزار شد، مسئولان ادارات و جمع کثیری از علماء و روحانیان اهل تسنن و تشیع نیز حضور داشتند.

در ابتدای این همایش حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبدالرسول بینازاده، رئیس دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت فارس با بیان اینکه مقابله عاقلانه و درست با جریان‌های افراطی مهم‌ترین مسئله برای علمای جهان اسلام است، گفت: مؤسسان گروه‌های تکفیری، همان‌طور که خواسته بودند تا حدی موفق به مخدوش کردن اعتبار و ابهت اسلام و مسلمانان شدند.

بینازاده با بیان اینکه دشمنان اسلام به‌دنبال وهن دنیای اسلام بوده و هستند، بیان كرد: دشمنان در حقیقت موجب خفت و وهن خود شده‌اند.

 

شناخت دقیق تفکرات افراطی و معرفت دینی

وی، شناخت دقیق تفکرات افراطی و معرفت دینی را مقدم بر مبارزه با این تفکرات و جریان‌ها دانست و با اشاره به تلاش‌های برخی علمای بزرگ سنی و شیعه برای مواجهه معقول با افراط‌گرایی، گفت: یکی از بزرگانی که در این زمینه تلاش کرده‌اند، آیت‌الله‌العظمی مکارم شیرازی هستند که با تشکیل دبیرخانه مقابله با جریان‌های افراطی و تکفیری و نوشتن کتاب‌ها و مقالات مختلف، بسیار خوب عمل کرده‌ و قدم های جدی برداشته‌اند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت فارس با تأکید بر آگاه‌سازی جوانان و مردم در همه جوامع اسلامی نسبت به تفکرات افراطی اسلامی، افزود: البته دشمنان اسلام همچون آمریکا و اسرائیل در شکل‌گیری جریان‌های افراطی به‌ویژه داعش و طالبان نقش اصلی داشته‌اند اما نباید ریشه‌ها و زمینه‌های موجود در میان مسلمانان را فراموش کنیم و به‌دنبال خشکاندن این ریشه‌ها که ناشی از عدم وحدت و آگاهی است، باشیم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین خوشخو، معاون بین‌الملل دبیرخانه کنگره نیز با بیان اینکه دشمنان، جریان‌های تکفیری را به جان یهودیان و مسیحیان نیز انداخته‌اند، گفت: دشمنان اسلام به این نتیجه رسیده‌اند که بهترین راه برای انحراف بیداری اسلامی، به جان یکدیگر انداختن مسلمانان است و این جریان، اسلام را خشن جلوه می‌دهد و قصد دور کردن مردم از اندیشه‌های ناب پیامبر رحمت را داشته و دارد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار