نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان گفت: حضور آگاهانه مردم، فعالیت و تفکرات بسیجیان سبب نابودی محاسبات و تفکرات دشمنان شد و انقلاب اسلامی به ۴۰ سالگی رسید.
کد خبر: ۹۰۹۹۱۳۵
|
۲۰ دی ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از رشت، آیت‌الله رسول فلاحتی ظهر امروز در مجمع استادیاران شجره طیبه صالحین در سالن شهدای صالحین سپاه قدس گیلان در رشت اظهار داشت: تمدن‌سازی یکی از اهداف انقلاب کبیر اسلامی بود که یک مقدمه عمیق نظیر دگرگونی و نابودی رژیم ستم‌شاهی را طلب می‌کرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی موجب ایجاد زمینه و مقدمه‌ای برای فرهنگ‌سازی شد تصریح کرد: از جمله تأثیرات انقلاب اسلامی، تزلزل پایه‌های سلطه جهانی بود و اکنون سلطه غرب به سرنوشت بدی دچار شده است.

آیت‌الله فلاحتی با بیان اینکه تلاش نبی مکرم اسلام در راستای استخراج و دگرگونی هویت درونی انسان‌ها که سبب سعادت دنیا و آخرت انسان‌ها است ابراز داشت: انقلاب اسلامی ایران نیز توانست تأثیرات مثبت و بزرگی در دنیا و تحولات منطقه ایجاد کند.

امام جمعه رشت خاطرنشان کرد: یک نشریه فرانسوی منتشر کرده بود که جمهوری اسلامی ایران با انقلاب اسلامی توانست خاورمیانه و مناطق پیرامون خود را مدیریت کند بنابراین ما معتقد هستیم که امروز انقلاب اسلامی در حال مدیریت کردن تحولات جهان است.

وی با بیان اینکه تمدن‌سازی توسط انسان‌ها شکل می‌گیرد ابراز داشت: ما امروز از جوانان مؤمن، پای کار و دارای عزم آهنین برخورداریم و تمدن‌سازی نیز توسط منابع انسانی شکل می‌گیرد بنابراین جامعه‌ای پویا و زنده است که بتواند از توانمندی‌های افراد مختلف در عرصه‌ها استفاده کند.

آیت‌الله فلاحتی با بیان اینکه جریان فتنه 88 و بازخوردهای آن، نتیجه نقشه‌ و برنامه‌های 20 ساله دشمنان نظام و انقلاب اسلامی بود تصریح کرد: هزاران سایت امروز در حال طرح‌ریزی علیه مذهب شیعه بوده و همچنان در حال تدارک‌دیدن کتاب‌ و نقشه‌هایی بر علیه شیعیان هستند.

امام جمعه رشت تصریح کرد: انقلاب اسلامی بستری برای به کمال رسیدن انسان‌هاست و همه می‌توانند به این کمال برسند و ما باید در سه عرصه معرفت، بصیرت و مهارت‌افزایی برای تمدن‌سازی تلاش کنیم و در سایه بصیرت نیز معرفت وجود دارد.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با اشاره به اینکه باید جوانان پای کار، فعال برای دفاع از ارزش‌های انقلاب تربیت و تعلیم ببینند گفت: کسانی که امور تربیت و تعلیم را انجام می‌دهند در مرحله نخست باید خودشان اصول و مبانی تربیت و تعلیم را بدانند و در راستای آن بصیرت‌افزایی کنند.

آیت‌الله فلاحتی به شناسایی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های جوانان و نوجوانان اشاره کرد و افزود: مربیان فعال در مرحله نخست ظرفیت‌ها و استعداد‌های جوانان را شناسایی کرده و استعدادیابی کنند و در مرحله بعد نیز آسیب‌های ظرفیت‌ها را نیز پیدا کنند و آن آسیب‌ها را به جوانان بشناسانند.

وی خاطرنشان کرد: از جمله اقدامات شجره طیبه صالحین در بخش معرفت حرکت و فعالیت در راستای استحکام‌بخشی عقاید جوانان و نوجوانان است که باید دیدگاه فکری وذهنی آنان را تنظیم کرد زیرا دشمنان انقلاب همچنان درحال کار کردن بر روی ذهن و فکر جوانان ما هستند.

امام جمعه رشت با بیان اینکه جوانان باید در راستای دانستن احکام شرعی کوشا باشند و معرفت‌افزایی کنند گفت: تعلیم احکام شریعت دومین گام در بخش معرفت است و در مرحله بعد باید تاریخ اسلام را به زبان ساده و زیبا برای جوان بیان کرد و جایگاه قرآن و اهل‌بیت برای آنان تبیین شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان خاطرنشان کرد: عواملی نظیر عدم شناخت واقعی نسبت به حجت خدا، همراهی با خواص منحرف و دشمن، تحرکات و افکار جبهه دشمن، در وقوع بزرگترین حادثه‌ها و رخداد‌های تلخ جهان اسلام نظیر حادثه عاشورا تأثیرگذار بود.

آیت‌الله فلاحتی به دستاوردهای بصیرت‌افزایی اشاره کرد و اظهار داشت: ایجاد و تقویت مقاومت مردم در برابر تحرکات دشمنان و قدرت‌های خارجی، تقویت عزم راسخ و امنیت جامعه و افزایش قدرت از دستاوردهای بصیرت‌افزایی در یک جامعه دینی به شمار می‌روند

امام جمعه رشت افزود: در بخش مهارت نیز باید اتخاذ تدابیری سازنده جهت تولید در عرصه اقتصاد داشته باشیم و از دیگر نکات حائز اهمیت در بخش مهارت می‌توان به اتخاذ تدابیر جهت تولید نسل، آموزش شیوه‌های امر به معروف و نهی از منکر، آموزش سبک زندگی و توسعه فضایل اخلاقی اشاره کرد.

ویژ گفت: نظام ما، نظام مردم‌سالاری دینی است و رهبر معظم انقلاب به مسئولان تأکید کردند که به داد معیشت روزمره مردم برسید از سوی دیگر رهبر معظم انقلاب به همکاری و فعالیت‌ نیروهای بسیجی در جهت کاهش حجم مشکلات چشم امید دارند.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان خاطرنشان کرد: دشمنان اسلام و اسرائیل تحرکات بسیاری در جهت اینکه انقلاب اسلامی به 40 سالگی نرسد، داشتند اما حضور آگاهانه مردم و فعالیت و تفکرات بسیجیان موجب نابودی محاسبات و تفکرات دشمنان شد.

انتهای پیام/ ز

ارسال نظرات