خبرگزاری بسیج: فرمانده سپاه 15 خرداد با بیان اینکه مداحان الگوهای عملی اهل بیت را با زبان شعر و مدح به نسل امروز معرفی کنند، گفت: مبادا هیئتی تنها ذکر مصیبت داشته باشد اما پیام عاشورا را به جامعه نرساند!
کد خبر: ۹۰۹۹۱۳۱
|
۲۰ دی ۱۳۹۷ - ۲۳:۴۲

علی اصغر شهیری فرمانده سپاه 15 خرداد شامگاه چهارشنبه در نشست صمیمی با جامعه مداحان قرچک به مناسبت 40 سالگی انقلاب اسلامی گفت: دیار 15 خرداد ظرفیت های ناشناخته و بسیار بالایی دارد، باید از این ظرفیت ها به نحو احسن بهره برد، مردم شهرستان قرچک بسیار متدین و در ولایت مداری زبانزد هستند.

وی جامعه بزرگ مداحان را یکی از تأثیرگذارترین اقشار این کشور برشمرد و افزود: مداحان پیام رسانان اهل بیت هستند، حضور آنان در جامعه می تواند سبب پیشرفت در امور فرهنگی باشد.

 

مبادا هیئتی در رساندن پیام عاشورا کوتاهی کند

این مقام مسؤول با بیان اینکه مداحان ضمن پرداختن به نصایح و معارف اهل بیت، اهداف آنان و الگوهای عملی آن بزرگان را با زبان شعر و مدح به نسل امروز معرفی کنند، ابراز کرد: مبادا هیئتی تنها ذکر مصیبت داشته باشد اما پیام عاشورا را به جامعه نرساند!

وی با اشاره به نعمت بزرگ فراموش شده جمهوری اسلامی، به ایام 40 سالگی انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: فرصت ها را از دست ندهیم، این انقلاب هزاران شهید داده است، باید قدر این نعمت بزرگ را دانست و نگذاشت عظمت شهدا در جامعه کمرنگ شود.

شهیری با انتقاد از سیاسی دانستن بعضی از هیئات، عنوان کرد: اینکه مادحی در وصف شهیدی شعر بخواند، آخر اخلاص و مرامش را نشان داده است، شهدا هم به واسطه زحمات همین مادحین بزرگوار بوده که راه حق را پیدا کرده اند، نباید در هیئات قدرشناسی شهدا را فراموش کنیم.

 

جامعه مداحان دینشان را به امام در 40 سالگی انقلاب ادا کنند

وی با تأکید بر اینکه دشمن در حال زدن دستاوردهای انقلاب است، با اشاره به برجسته سازی این دستاوردها از سوی مادحین، تصریح کرد: جامعه مداحان در 40 سالگی انقلاب دینشان را به امام و شهدا ادا کنند.

فرمانده ناحیه بسیج قرچک با ابراز اینکه دشمن درصدد کاشت بذر ناامیدی و القای ناکارآمدی نظام با سیاه نمایی و تبلیغات منفی به جامعه است، بیان داشت: با عنایت خدای متعال، تدابیر رهبری فرزانه و بصیرت و استقامت مردم ولایتمدار این انقلاب با اقتدار به راه خود ادامه خواهد داد و انشاءالله 22 بهمن امسال مردم نشان خواهند داد که منسجم تر از همیشه پشت انقلاب ایستاده اند و گرفتار فضاسازی های مسموم دشمن نخواهند شد.

در ادامه جمعی از مداحان این شهرستان به ارائه نقطه نظرات خود درباره برنامه های فرهنگی، انسجام بیشتر جامعه مداحان و هیئات مذهبی پرداختند، یکی از مداحان در همین زمینه حوزه ستایشگری را بسیار وسیع خواند و گفت: دریای ستایشگری ساحل ندارد، مداح می تواند قطب فرهنگی شهر باشد.

 

مداحان در برابر اساتید اخلاق زانوی تلمذ بزنند

وی یکی از دغدغه های ذاکرین را تحریف دین برشمرد و با بیان اینکه جامعه ذکر موتور محرک فرهنگی کشور هستند، افزود: جامعه مداحان ید واحده باشند تا در سایه وحدت با مشکلات مبارزه کنند.

این ذاکر اهل بیت با اشاره به بیانات رهبری در دیدار با مداحان، مداح را مادح ممدوح خود دانست و اذعان کرد: مداح باید در برابر اساتید اخلاق زانوی تلمذ بزنند، متأسفانه امروز برخی هیئات ناآگاهانه از خط واقعی نهضت حسینی دور شده اند.

در پایان با تأکید بر تداوم رسالت نوکری ذاکرین مقرر شد: دسته بزرگ عزاداری هیئات شهرستان قرچک در روز شنبه 20 بهمن مصادف با شهادت حضرت زهرا(س) از میدان کلانتری تا مسجد جامع این شهر را به عزاداری بپردازند./انتهای پیام

 

ارسال نظرات