نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: رمز نجات کشور و عبور از این گذرگاه سخت، پایبندی به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است که محوری‌ترین نکته آن اتکای به توانمندی‌های داخلی در حوزه تولید و در حوزه سرمایه‌های انسانی است.
کد خبر: ۹۰۹۹۱۰۷
|
۲۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۳

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ دکتر علی اکبر کریمی در جلسه شورای اداری استان مرکزی با اشاره به بودجه 98 گفت: با توجه به تاکیدات امام خامنه ای لایجه بودجه کشور مورد بازنگری قرار گرفت و سقف منابع عمومی بودجه از 440 هزار میلیارد تومان به 407 هزار میلیارد تومان کاهش یافت ولی شرایط کلی حاکم بر اقتصاد کشور بویژه بودجه، مشابه سال ١٣٩١ است و از این رو باید با همدلی و همکاری همه ارکان از این شرایط سخت عبور کنیم.

وی افزود: یک بازنگری در بحث صندوق توسعه ملی انجام شد که در ابتدا میزان واریزی به صندوق حدود 10 درصد پیش‌بینی شده بود و در لایحه جدید به 20 درصد افزایش یافت.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: از دیگر موارد بازنگری در بودجه بود که منجر به کاهش سقف منابع عمومی آن شده است تقویت بنیه دفاعی کشور و کلیت لایحه مبتنی بر مقابله با تحریم‌ها و شرایط خاصی که در سال آینده می‌تواند پیش‌روی کشور باشد می توان اشاره کرد.

وی افزود: در بودجه کشور یک رشد 9 درصدی در میزان منابع عمومی نسبت به سال گذشته پیش‌بینی شده که این میزان رشد در اجزای بودجه که بیشتر در اعتبارات هزینه‌ای است صورت گرفته که البته اجتناب‌ناپذیر است.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی در همین خصوص تصریح کرد: در خصوص اعتبارات تملک سرمایه‌ای رقمی که پیش‌بینی شده، معادل 62 هزار میلیارد تومان که دقیقا مشابه سال قبل بوده و رشد آن صفر است که رقم اعتبارات تملک دارایی نیز قریب به 18.8 درصد کاهش یافته و نشانگر عدم اتکای بودجه به اوراق مشارکت است.

وی افزود: یک کاهش چشمگیر درآمدهای نفتی در بودجه را داریم که در سال گذشته بالغ بر 2.5 میلیون بشکه صادرات نفتی صورت می گرفته که امسال به 1.5 میلیون بشکه با قیمت هر بشکه 54 دلار کاهش پیدا کرده است.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: در بودجه 98 کاهش درآمدهای ارزی بودجه را شاهدیم که مجموع درآمدهای ارزی بودجه به 33.1 میلیارد دلار و سهم صندوق 6.6 میلیارد دلار، سهم وزارت نفت 4.8 میلیارد دلار و سهم دولت 21.7 میلیارد دلار می شوند.

وی افزود: در مجموع بودجه‌ای که کشور در سال 98 از آن برخوردار خواهد شد که سهم آن از تولید ناخالص داخلی از 14 درصد به 12 درصد کاهش پیدا خواهد کرد.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: رمز نجات کشور و عبور از این گذرگاه سخت، پایبندی به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است که محوری‌ترین نکته آن اتکای به توانمندی‌های داخلی در حوزه تولید و در حوزه سرمایه‌های انسانی است.

وی افزود: مقابله با تحریم ها با همت و تلاش مضاعف تمام ارکان نظام و دولت در کشور به راحتی امکان پذیر است که راهکارهای مناسبی در این زمینه وجود دارد و نیازمند همت و تلاش مضاعف است.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: تقویت انسجام ملی و هر حرکتی که بتواند وحدت بین اقشار مختلف مردم و مسئولان و نیز وحدت بین مسئولان در قوای مختلف را تقویت کند از ضرورت های فعلی کشور در شرایط کنونی محسوب می شود.

وی افزود: در شرایط موجود نیاز است از تمامی ظرفیت‌های مدیریتی کشور استفاده شود و انحصارطلبی و اعمال سیاست‌های حذفی در نظام مدیریتی کشور آسیب های زیادی به دنبال خواهد داشت.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: متاسفانه در کشور و در استان مرکزی مشاهده می‌شود که با اصرار زیاد از یک طیف خاص مدیران گزینش می‌شوند و عملا استعدادها و توانمندی‌هایی که در سایر اشخاص و مدیران وجود دارد، نادیده گرفته می‌شود و به گونه‌ای محروم کردن استان و کشور از چنین ظرفیت‌هایی است که در شرایط فعلی نباید شاهد چنین رویه‌ای را باشیم.

وی در پایان با اشاره به جشن چهل سالگی انقلاب در دهه فجر خاطر نشان کرد: ارائه کارنامه مدیران دستگاه‌های اجرایی در طول 40 سال انقلاب اسلامی ضروری است به این دلیل که دشمن به دنبال ناچیز جلوه دادن دستاوردهای نظام اسلامی است و سیاه‌نمایی از وضعیت کشور برنامه اصلی دشمن است تا فضای یاس و ناامیدی در جامعه رواج یابد.

ارسال نظرات