خبرهای داغ:
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان خبر داد
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان گفت: 42 درصد پیک برق استان در بخش کشاورزی است که باید بخش عمده تلاش و توان شرکت در راستای کاهش پیک در این بخش اثرگذار عملیاتی شود.
کد خبر: ۹۰۹۹۰۷۲
|
۲۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۳

42 درصد پیک برق استان همدان در بخش کشاورزیبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، جلسه نظارت عالیه بر فرایندهای بهره‌برداری شرکت توزیع نیروی برق استان همدان با حضور مدیرکل دفتر نظارت بر توزیع شرکت توانیر و هیأت همراه، مدیرعامل شرکت برق استان همدان، معاونین و اعضا هیأت مدیره در این شرکت برگزار شد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان ضمن قدردانی از تلاش‌ها و زحمات تیم نظارت بر بهره‌برداری اظهار داشت: با توجه به وضعیت پیک بار سال 97، شرکت‌های توزیع با هر آنچه در توان داشتند تلاش کردند تا به سلامت از این پیک عبور کنند که امیدواریم برای سال 98 نیز با برنامه‌ریزی منسجم حوزه توانیر، مدیریت شرکت‌ها بتوانند این پیک را نیز با سربلندی پشت سر بگذارند.

وی تأمین منابع مالی را از مهمترین مشکلات شرکت‌های توزیع عنوان کرد و افزود: امیدواریم در سال‌های آتی روند گردش نقدینگی تسهیل شود.

شهیدی با بیان اینکه با افزایش قیمت‌ها متاسفانه قدرت خرید شرکت به یک سوم کاهش پیدا کرده است، گفت: تامین کنتور جزو اقلام مهم شرکت‌های برق است که باید به موقع تأمین شود که با وجود افزایش قیمت‌ کنتور تاکنون تاخیر و خلأیی در تامین آن ایجاد نشده است.

وی با اشاره به جذب 1.5 میلیارد از منابع استان توسط شرکت توزیع افزود: یکی از پیگیری‌های در حال انجام این شرکت اصلاح شبکه روستایی استان است که از محل تبصره 6 بند «د» به میزان 5 میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته که تاکنون 3.3 میلیارد تومان تأمین شده است که مناقصه آن انجام شده که امیدواریم به زودی این پروژه آغاز شود.

وی اجرای 3.5 کیلومتر کابل‌کشی از پست دانشگاه بوعلی به محل شرکت توزیع(پست همدان 6) را از اقدامات مهم این شرکت بیان کرد و افزود: انجام این پروژه با توجه به شرایط اقتصادی و مشکل نقدینگی اقدام قابل توجهی بود.

شهیدی با اشاره به پست ملایر 4 و با بیان اینکه این پروژه نیز در حال پیگیری و احداث است، ادامه داد: در سایر شهرستان‌ها از جمله نهاوند و فامنین نیز پست‌هایی پیش‌بینی شده که تاکنون اقدامات خوبی صورت گرفته است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان سهمیه استان همدان را در پیک بار سال آینده 118 مگاوات اعلام کرد و افزود: 42 درصد پیک برق استان در بخش کشاورزی است که باید بخش عمده تلاش و توان شرکت در راستای کاهش پیک در این بخش اثرگذار عملیاتی شود.

شهیدی ابراز داشت: در سال 96 اقدامات خوبی در راستای کاهش تلفات در دو منطقه پایلوت پیاده‌راه بوعلی و اکباتان انجام شد که با ایجاد شبکه‌های زمینی و ساماندهی شبکه‌های غیرمجاز از بازار همدان تلفات این حوزه را کاهش دادیم.

وی افزود: امسال نیز در مناطق مختلف همدان با برداشت لایه فشار ضعیف همزمان در اجرای طرح GIS اقدامات مناسبی صورت گرفت.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان بیشترین تلفات استان را در شهرستان ملایر اعلام کرد و گفت: در سال 92 میزان تلفات شهرستان ملایر 22 درصد بوده که طی 5 سال این میزان به مرز 18 درصد کاهش یافته که نسبت به میانگین 11 درصدی استان بالاتر است که امیدواریم با اقداماتی که در آینده انجام می‌شود میزان تلفات شهرستان ملایر به زیر 10 درصد برسد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات