مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان بوشهر:
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام صادق (ع) در همایش بصیرت و حضور انقلابی با حضور فرماندهان پایگاه ­ها، حوزه ­ها، نواحی و گردان ­های سراسر استان در حسینیه عاشقان ثارالله بوشهر گفت: بصیرت در فضای فتنه، معنا پیدا می ­کند.
کد خبر: ۹۰۹۹۰۴۸
|
۲۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۵

بصیرت در فضای فتنه معنا پیدا می­ کندبه گزارش خبرگزاری بسیج از بوشهر، حجت الاسلام حسین دشتی در این همایش به ریشه ­های فتنه ­ها در جوامع اشاره و اظهار کرد: فتنه دو منشأ اصلی دارد که یکی از آن­ ها منشأ اخلاقی و دیگری ریشه در جهالت دارد بنابراین شروع فتنه ­ها از نظریات بدعت ­گونه و یا از هوا و هوس ­های نفسانی است که مردم به دنبال هوای نفس دیگری سینه می ­زنند و فتنه ­ای ایجاد می ­کنند.

وی افزود: ریشه ­های اختلافات، تفرقه ­ها و فتنه ­هایی که در جامعه ما ظهور و بروز پیدا می ­کند گاهی دارای منشأ جهالت، دیدگاه ­ها و شبهاتی است که باعث می ­شود کسانی از روی نادانی در یک جبهه جاگرفته، شعار بدهند و جاهلانه به تحلیل بپردازند تا جایی که مبانی دین را برای خود اختراع کرده و مبانی نظام را نیز به گونه ­ی دیگری برای خود تحلیل می ­کنند.

امام جمعه موقّت بوشهر جهالت را منشأ بسیاری از اشکالات جریانات سیاسی مختلف از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون عنوان و تصریح کرد: جهالت در مبانی اعتقادی و دینی، بدعت ها و آرای جدید منشأ اختلافات سیاسی جامعه امروز ماست که لازم است جامعه ارزشی ما در مرحله اوّل با مبانی ارزشی دین آشنایی بیش­تری پیدا کنند.

حجت الاسلام دشتی خاطرنشان کرد: اگر اختلافات لیبرالی و غیرلیبرال مسلک، چپ و راست و اصلاح طلب و اصولگرا را ریشه یابی کنیم منشأ آن یک نظریه و اعتقاد است که ریشه در دین دارد و متأسفانه می ­بینیم کسانی که جهالت نسبت به مبانی دینی دارند شعار طرح کرده و یک گروه نیز به دنبال آن­ ها حرکت می ­کنند.

وی نیاز اوّلیه جامعه ارزشی امروز را آشنایی بیش از پیش با مبانی ارزشی دین عنوان و تأکید کرد: جوانان ما لازم است گستره دین را بدانند و متوجّه این مسئله باشند که عدّه­ ای دارند شعار حدّاقلی دین را در جامعه سیاسی مطرح می­ کنند و معتقد هستند که حلقه دین را لازم است کوچک­تر کرد و براحتی بیان می ­کنند که دین نباید در همه جا حضور داشته باشد.

دشتی افزود: بعضی­ ها نیز دین را از زندگی حکومتی جدا کرده و معتقد هستند که دین از سیاست جداست امّا عدّه­ ای دیگر معتقدند که دین از سیاست جدا نیست امّا دین حدّاقلی را در کنار سیاست قبول دارند و می ­گویند که مخالفان این مطلب، دین را برای مردم سخت می­ کنند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام صادق (ع) اذعان کرد: بعضی جناح ­های سیاسی بحث رادیکال بودن و خشونت طلبی در مبانی دین را شعار می ­دادند امّا رهبر انقلاب اسلامی فرمود که شما دارید از این شعار سوء استفاده می ­کنید و تأکید کردند که امر به معروف و نهی از منکر، رادیکال بودن و تندی نیست بلکه میزان اعتدال در دین است.

حجت الاسلام حسین دشتی در پایان افزود: ما با بدی­ ها و ناارزشی ­ها برخورد می ­کنیم و این ­ها خشونت نیست بلکه اصلاح اجتماع است.

انتهای خبر/

ارسال نظرات