فرمانده سپاه شهرستان رضوانشهر با اشاره به برگزاری یادواره شهدای شهرستان گفت: بیستمین یادواره 136 شهرستان و یادبود 5 شهید گمنام و تنها شهید خدمت آتش نشان شهرستان برگزار می شود.
کد خبر: ۹۰۹۹۰۴۲
|
۲۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از رضوانشهر، سرهنگ پاسدار قاسمی فرمانده سپاه شهرستان رضوانشهر با اشاره به برگزاری یادواره شهدای شهرستان  گفت: بیستمین یادواره 136 شهرستان و یادبود 5 شهید گمنام و تنها شهید خدمت آتش نشان شهرستان در تاریخ  97/10/29 روز شنبه بعد  از نماز مغرب وعشاء با سخنرانی آیت ا... رمضانی نماینده مردم شریف استان گیلان در مجلس خبرگان و مداحی حاج رسول خدادادیان و با روایتگری کربلایی محمد لطیفی در مسجد غریبنده برگزار می شود.

سرهنگ قاسمی اظهار کرد: عشق به شهدا در قلوب مردم قرار دارد و این عشق برگرفته از فرهنگ عاشورایی می باشد و جامعه نیازمند تقویت روحیه گذشت و ایثار است و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت موجب رشد روحی و معنوی و حل بسیاری از مشکلات در جامعه می شود و شهیدان مقاومت و پویایی جامعه را تضمین می نمایند و به جامعه ظرفیت روحی می بخشند و ضعف و سستی را ازبین می برند.

وی افزود: شهادت شربتی است که هرکس توان نوشیدن آن را ندارد مگر این که از تمام قیدهای ظاهری اعم از مال و جان و.... خود گذشته باشد و بخواهد این همه را در راه حق علیه باطل فدا کند لذا روز به روز باید نکته یابی و نکته سنجی زندگی شهدا در جامعه ما رواج پیدا کند و بایدخاطر شهدا را درمقابل طوفان تبلیغات دشمن زنده نگاه داشت.

فرمانده سپاه رضوانشهر در ادامه بیان داشت: عزت امروز اسلام و مسلمین ثمره خون شهداست و زندگی جوانان امروز باید با الگوگیری ازسیره شهدا باشد و شهدا بهترین الگوی اخلاقی برای جوانان عزیزمی باشند چرا که شهدا عزیزما دارای خصوصیات ویژه بودند شامل همت بزرگ،عزت نفس،روحیه قوی،عدم وابستگی به دنیا که از ویژگی های برجسته شهدا بود.

وی در پایان خاطر نشان کرد:جنگ را دریک مرحله پشت سرگذاشته ایم اما دفاع همچنان باقی است لذا امروز نیاز هست که با زنده نگه داشتن یاد خاطره شهدا درجامعه وترویج فرهنگ ایثار شهادت وانتقال آن در جامعه ونسل های جدید اقدامات لازم توسط همه صورت گیرد.

انتهای پیام

ارسال نظرات