نماینده مردم رشت در مجلس گفت:‌ طرح تعیین تکلیف و واگذاری اجرای بیمه‌ درمانی و تکمیلی ایثارگران با وجود مخالفت‌های دولت توسط مجلس تصویب و اجرای آن به بنیاد شهید و امور ایثارگران واگذار شد.
کد خبر: ۹۰۹۹۰۳۷
|
۲۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از رشت، جبار کوچکی‌نژاد نماینده رشت در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت:‌ طرح تعیین تکلیف و واگذاری اجرای بیمه‌ درمانی و تکمیلی ایثارگران با وجود مخالفت‌های دولت مبنی بر وجود پاره‌ای از مشکلات جهت تأمین اعتبار آن، امروز توسط مجلس تصویب و اجرای به بنیاد شهید و امور ایثارگران واگذار شد.

نماینده مردم رشت در مجلس‌ عنوان کرد:‌ براساس قانون قرار بود بیمه درمانی و تکمیلی ایثارگران یعنی خانواده‌های شهدا،‌ فرزندان آنان، همسران،‌ افراد تحت تکفل، ایثارگران، جانبازان‌ و آزادگان توسط دستگاه‌های مربوطه‌ای که این افراد در آن‌‌جا شاغل بوده یا بازنشسته هستند پرداخت شود.

نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تصریح کرد: بر اساس مستندات یاد شده، دستگاه‌‌های دولتی نسبت به اجرای مفاد قانون مبنی بر پرداخت حق‌ بیمه‌های درمانی و تکمیلی اقدام نکردند و به علت تمرد آنان از این کار بسیاری از جانبازان و خانواده‌های شهدا با مشکلات جدی مواجه شدند.

کوچکی‌نژاد نیاز شدید ایثارگران به بیمه‌های درمانی و تکمیلی را متذکر شد و افزود: طبق طرحی که امروز در صحن علنی مجلس به تصویب نمایندگان رسید، بنیاد شهید و امور ایثارگران مجدداً موظف شد کل بازنشستگان،‌ شاغلان، افراد تحت تکفل، ایثارگران و خانواده‌های شهدا را تحت پوشش بیمه قرار دهد.

وی با اشاره به مخالفت‌های دولت جهت تعیین تکلیف بیمه‌های درمانی و تکمیلی ایثارگران گفت: دولت برای اجرای این طرح می‌بایست 2 هزار میلیارد تومان اعتبار را یا از دستگاه‌های دولتی به بنیاد شهید و امور ایثارگران منتقل کند و یا اینکه بودجه این نهاد را افزایش دهد به همین علت با تصویب آن مخالف بود.

نماینده مردم رشت در مجلس جابه‌جایی و یا افزایش این اعتبارات را از علل مخالفت دولت با طرح ساماندهی بیمه‌های درمانی و تکمیلی ایثارگران دانست و بیان داشت:‌ با تمام این‌ها سرانجام طرح مذکور به تصویب مجلس رسید و امیدواریم در شورای نگهبان نیز تأییدیه لازم را جهت اجرا اخذ کند.

انتهای پیام/ش

ارسال نظرات