رئیس دانشگاه فرهنگیان کردستان گفت: با پیگیری‌های متعدد در راستای اختصاص جذب دانشجو به دانشگاه فرهنگیان استان کردستان طی سال آینده، ۱۴۰۰ نفر را پیشنهاد داده‌ایم.
کد خبر: ۹۰۹۸۹۹۷
|
۲۰ دی ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، یحیی معروفی، رئیس دانشگاه فرهنگیان کردستان در جلسه هیات امنای استانی دانشگاه فرهنگیان که با حضور استاندار و مدیر آموزش و پرورش استان برگزار شد، اظهار کرد: مقام معظم رهبری توجه ویژه‌ای به دانشگاه فرهنگیان دارند و با توجه به اهمیت معلمین در جامعه به تمام دستگاه‌ها توصیه کرده که دانشگاه فرهنگیان را کمک کنند.

وی تصریح کرد: دانشگاه فرهنگیان همزمان هم قوانین و مقررات وزارت علوم را رعابت می‌کند و هم به عنوان یک کارگزار در حوزه آموزش و پرورش به تربیت نیرو می‌پردازد، در واقع دانشگاه فرهنگیان یک دانشگاه حاکمیتی و ماموریت‌گرا است.

رئیس دانشگاه فرهنگیان کردستان بیان کرد: اهمیت این دانشگاه علاوه بر اینکه معلم را به عنوان موثرترین عنصر در تغییر و تحول تربیت می‌کند پذیریش در این دانشگاه به نوعی ایجاد اشتغال بوده و کسانی که وارد این دانشگاه شوند بلافاصله به استخدام آموزش و پرورش در می‌آیند.

معروفی افزود: در این فرآیند اقتصادی، هر اندازه که این دانشگاه بتواند از بین داوطلبان کنکور افراد مناسبی را جذب کند، ماموریت‌های واگذار شده را به بهترین نحو انجام دهد.

وی با اشاره به اینکه در سطح استان دو پردیس وجود دارد، عنوان کرد: پردیس شهید مدرس پسران که دارای امکانات ویژه‌ای در سطح کشور است و پردیس بنت الهدی صدر دختران که متاسفانه امکانات و فضای آموزشی مطلوبی ندارد.

رئیس دانشگاه فرهنگیان کردستان با اشاره به اینکه در پردیس شهید مدرس حدود ۷۴۲ دانشجو مشغول به تحصیل هستند، ذکر کرد: امسال به دلیل بومی‌پذیری، دچار کمبود دانشجو شدیم و نسبت به سال گذشته با وجود اینکه ۴۸۰ نفر خروجی داشته‌ایم، بعد از پیگیری‌های مختلف در زمان تکمیل ظرفیت به ۳۵۰ نفر رسیده که این تعداد به نسبت امکانات وضعیت مناسبی ندارد.

معروفی با اشاره به اینکه در پردیس بنت الهدی دختران کمبود امکانات داریم، گفت: پردیس بنت الهدی دختران، فضایی به قدمت بیش از ۵۰ سال را دارد که وضعیت فعلی فاقد استاندارد‌های لازم به لحاظ امکانات آموزشی، خوابگاهی و رفاهی برای یک محیط دانشگاهی دختران است.

وی بیان کرد: به دلیل کمبود امکانات در پردیس بنت الهدی دختران، با مسئولین دانشگاه آزاد اسلامی جلسه‌های متعددی برگزار کردیم که فضای آموزشی در شهرک بعثت که بلا استفاده بوده را با پردیس دختران جابه جا کنند.

رئیس دانشگاه فرهنگیان کردستان با اشاره به اینکه پذیرش دانشجو طی سال جاری در استان کمتر از یک درصد بوده است، افزود: با پیگیری‌های متعدد در راستای اختصاص جذب دانشجو به دانشگاه فرهنگیان استان کردستان طی سال آینده، یک هزار و ۴۰۰ نفر را پیشنهاد داده ایم.

معروفی با اشاره به نیاز آموزش و پرورش استان براساس روند بازنشستگی در طی ۵ سال آینده، خاطرنشان کرد: در ۵ سال آینده آموزش و پرورش بیش از هفت هزار بازنشسته خواهد داشت و اگر وضع موجود دانش آموزان و سایر عوامل ثابت بماند، آموزش و پرورش بیش از هفت هزار نیرو کمبود خواهد داشت.

وی افزود: اگر تنها منبع تامین نیرو مطابق قانون دانشگاه فرهنگیان باشد باید سالیانه بین ۷۰۰ الی یک هزار دانشجو جذب شود.

رئیس دانشگاه فرهنگیان کردستان در پایان یادآور شد: هدف اصلی دانشگاه فرهنگیان آماده کردن معلیمن برای ۵ سال آینده، بالا بردن ظرفیت استان، گسترش ساختمان دانشگاه، تربیت معلم و اشتغال در استان است.

وی تصریح کرد: امسال به دلیل مصادف شدن چهلمین سال پیروی انقلاب اسلامی و یکصدمین سال تاسیس تربیت معلم، سازمان مرکزی تصمیم گرفته که تاریخ تربیت معلم را به گونه‌ای مستند و مشخص تفسیر کند، بنابراین هر استان را مامور کرده که تاریخ تربیت معلم استان را بصورت مستند در قالب کتابی ثبت کند که ما هم با انجام تحقیق و بررسی‌های لازم در قالب ستادی کلیه آمار و اطلاعات مربوط به تاریخچه تربیت معلم در استان کردستان را گردآوری کرده‌ایم و قرار است در روز بزرگداشت معلم از کتاب تاریخ مدون تربیت معلم استان کردستان رونمایی کنیم.
 
انتهای پیام/7727
ارسال نظرات