حجت الاسلام والمسلمین نکونام در جشنواره برترین های مساجد چهارمحال و بختیاری، گفت: مسجد باید محور وحدت و محل تجمع سلایق مختلف بشود.
کد خبر: ۹۰۹۸۹۹۱
|
۲۰ دی ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ جشنواره استانی پایگاه های برتر مسجد محوری و کارگاه توانمند سازی استانی ارکان مساجد با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد، فرمانده سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام، هیأت امنای مساجد، فرماندهان پایگاه های بسیج مسجد محور، ائمه جماعات و مدیر کل تبلیغات اسلامی استان در مجتمع رفاهی لاله شهرکرد برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام در این جشنواره، گفت: این جمع شکل گرفته است تا در خصوص یکی از ارکان نظام اسلامی ارائه نظر شود و شما در این زمینه نقش عمده ای بر دوش دارید.

نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه مسجد یکی از ارکان دین مبین اسلام و نظام جمهوری اسلامی است، گفت: اولین کاری که پیامبر صلی الله علیه و آله و سلام در مدینه بعد از تشکیل حکومت انجام دادند، ساختن مسجد بعنوان یکی از ارکان اساسی نظام اسلامی بود.

امام جمعه شهرکرد، با توجه به ارتباط مسجد و ایجاد مدیریت اسلامی سالم در جامعه،  ادامه داد: ما برای سلامت نظام اسلامی نیاز به مدیریت داریم، که اگر این مدیریت سالم بود، نظام اسلامی مسیر خود را به سلامت طی می کند و اگر ناسالم بود، کار ابتر می شود.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام، مهم ترین مشکل کشور را عدم مدیریت سالم در ادارات دانست و تصریح کرد: بزرگ ترین مشکل امروز ما مشکل مدیریتی است، یعنی ادارات ما سلامت لازم را ندارند. اگر ما مدیریت سالم در نظام اسلامی داشته باشیم، که کارآمد و متعهد و مردم دار و مبتکر و پاسخگوی به مردم و گره گشا باشند، حتماً رضایتمندی مردم در اوج خواهد بود، اگرچه تحریم و گرانی و انواع مشکلات وجود داشته باشد.

امام جمعه شهرکرد، ادامه داد: بهترین خدمتی که ما می توانیم به مسجد بکنیم این است که مسجد را یکپارچه بکنیم و مسجد محور وحدت و محل تجمع سلایق مختلف بشود.

وی، خدمت در خانه خدا را توفیق بزرگی دانست و خطاب به فعالان امور مساجد استان چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: اگر خدمت به خانه خدا با شرایط آن صورت بگیرد، همین کافی است که بدانید قطعاً اهل بهشت هستید، چون کار مهمی انجام می دهید.

خاطرنشان می شود: در پایان این مراسم از 30 نفر فعال ترین ائمه جماعت، فرماندهان پایگاه مساجد و رؤسای هیأت امنای مساجد سراسر استان چهارمحال و بختیاری با اهدای لوح تقدیر شد.

ارسال نظرات