خبرهای داغ:
اکنون شاهد این هستیم غربی ها بر روی تداوم انقلاب وتحول آن مطالعه می کنند و این نشان می دهد دنیا به انقلاب و نقش آن در بیداری مردم دنیا توجه دارد.
کد خبر: ۹۰۹۸۹۸۱
|
۲۰ دی ۱۳۹۷ - ۰۷:۳۶

به گزارش  سرویس  طلاب  و روحانیون خبرگزاری بسیج، حجت الاسلام والمسلمین رجایی نیا،‌امروز در اولین کارگاه آموزشی مسئولین برنامه ریزی و نظارت استانها که در ساختمان مرکز مدیریت حوزه های علمیه در قم برگزار شد با اشاره به 19 دی روز قیام خونین مردم قم گفت: اگر بخواهیم فهم درستی از انقلاب داشته باشیم، لازم است نگاه اجمالی به تاریخ کنیم، غربی ها تاریخ را به ادواری مختلف تقسیم و پایان آن را فراگیری دوره جریان سرمایه داری برآورد کردند.

مدیر دفتربرنامه ریزی و نظارت حوزه های علمیه اظهارداشت: بعضی ها معتقدند که تحولات تاریخ را باید از منظر تفکر انبیاء الهی تفسیرکنیم، چون انبیاء درتحولات تاریخ اثر گذار بوده اند.

حجت الاسلام والمسلمین رجایی نیا گفت: اما بر اساس فلسفه تاریخ، انقلاب اسلامی توانسته نقطه عطفی در جریان سازی و تحولات منطقه ایجاد کند. درحال حاضر همه حوادث درمنطقه و فروپاشی نظام مارکسیستی نشأت گرفته از انقلاب اسلامی بوده، اگر چه ما اطلاعات درستی از تفکر انقلاب و امام راحل نداریم.

مدیر دفتربرنامه ریزی و نظارت حوزه های علمیه اظهارداشت: معتقدیم، انقلاب اسلامی  برگرفته از اندیشه امام راحل و حوزه بوده که توانست تحولاتی در مسائل سیاسی و فرهنگی ایجاد کند و معتقدین براین باورند که دنیا نه تنها با تفکر سرمایه داری به پایان نخواهد رسید، بلکه معتقدند دنیا با ظهور حکومت مهدوی به پایان خواهد رسید و این مسئله نیاز به تبیین و ارائه نظریه دارد و صرفا با معجزه نمی توان متکی بود.

وی افزود: در این شرایط فعلی از حوزه انتظار است که ثابت کند، براساس قوانین دینی و اسلامی می توان در جهان حکومت کرد و قوانین را اجرا نمود و در عین حال  پاسخ گوی نیاز ها بود.

حجت الاسلام والمسلمین رجایی با اشاره به نقش حوزه برای تحول در جامعه اسلامی و جهان گفت: در موضوع تحول حوزه، باید دنبال دو واژه پاسخ گویی به نیاز و حرکت به سمت حوزه تمدن ساز بود. پاسخ گویی به معنای تمدن سازی است. امروز حوزه داعیه دار این بحث مدیریت جدید است.

مدیر دفتربرنامه ریزی و نظارت حوزه های علمیه اظهارداشت: مجموع تحول و حرکت به سمت حوزه تمدن ساز درسند چشم انداز و برنامه 5 ساله وجود دارد.

وی افزود: دردوره ای قرارداریم که پایان تاریخ بر دو نظریه مارکسیستی و عدالت خواه و نظام سرمایه داری شکست خورده است و علت آن ناکارآمدی برنامه های این نوع تفکرات است.

حجت الاسلام والمسلمین رجایی نیا گفت: درشرایطی قرارداریم دو تفکری که پایه های آن الحاد بوده است، با شکست مواجه شده و شاهد سقوط آن هستیم؛ اما بعد این قضیه ما دنبال تحولی براساس اسلام ناب هستیم و داعیه دار آن حوزه های علمیه هستند.

مدیر دفتربرنامه ریزی و نظارت حوزه های علمیه اظهارداشت: حوزه برای تداوم انقلاب، تبیین مبانی اسلام و نقش آن برای حکومت نقش اساسی دارد.

وی افزود: در حال حاضر جریان های غرب گرا به دنبال از بین بردن تفکر اسلامی و انقلاب هستند و هر طوری هست می خواهند این تفکر را ازبین ببرند، ولی دراین بین حوزه نباید ساکت بنشیند و لازم است برای تحول در دنیا و تبیین قوانین اسلامی تلاش کند.

حجت الاسلام والمسلمین رجایی نیا گفت: در حال حاضر 40 سال از پیروزی انقلاب گذشته و همین نشان می دهد که انقلاب درجهان برکات زیادی داشته است که ازجمله آن بیداری مستضعفین در برابر ظلم بوده است.

به گزارش حوزه نیوز، مدیر دفتربرنامه ریزی و نظارت حوزه های علمیه اظهارداشت: اکنون شاهد این هستیم غربی ها بر روی تداوم انقلاب و تحول مطالعه می کنند و این نشان می دهد دنیا به انقلاب و نقش آن در بیداری مردم دنیا توجه دارد و همین مسئله نقش حوزه را سنگین کرده است و لازم است برای تبیین اهداف انقلاب و نقش تحولی آن تلاش بیشتری انجام دهد.

ارسال نظرات