آيت‌الله احمد جنتي از جمله مصاديق ياران صديق حضرت امام خميني(ره) و جانشين خلف ايشان حضرت امام خامنه‌اي (مدظله‌العالي) است که به اعتراف دوستان آگاه و دشمنان منصف، در طول بيش از نيم قرن مجاهدت و ايستادگي، در صف اول نگهباني از اسلام ناب محمدي(ص) و پاسداري از آرمان‌هاي امام(ره) و رهبري قرار داشته‌ است.
کد خبر: ۹۰۹۸۹۶۷
|
۲۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۴

به گزارش خبرگزاري بسيج استان مركزي ؛ شجره طيبه انقلاب اسلامي که به دست مبارک بنيانگذار نظام اسلامي حضرت امام خميني(ره) به ثمر رسيده است، با مجاهدت و رشادت بزرگمرداني به درختی تناور تبديل شده که عمر خود را در مسير مبارزه و مجاهدت گذرانده‌اند.

برخي از آنان بر عهد ازلي با خداوند متعال تا پاي جان پايدار ماندند و سرنوشت‌شان به شهادت في‌سبيل‌‌الله ختم شد و برخي ديگر با الطاف خفيه الهي همچنان در انجام رسالت انقلابي خويش ايستاده و منتظرند؛ «مِنهُم مَن قَضى نَحبَهُ وَمِنهُم مَن يَنتَظِرُ وَما بَدَّلوا تَبديلًا»(احزاب: 23)

بدون ترديد، حضرت آيت‌الله احمد جنتي از جمله مصاديق ياران صديق حضرت امام خميني(ره) و جانشين خلف ايشان حضرت امام خامنه‌اي (مدظله‌العالي) است که به اعتراف دوستان آگاه و دشمنان منصف، در طول بيش از نيم قرن مجاهدت و ايستادگي، در صف اول نگهباني از اسلام ناب محمدي(ص) و پاسداري از آرمان‌هاي امام(ره) و رهبري و دستاوردهاي انقلاب اسلامي ملت ايران قرار داشته‌ است.

ايشان که از حلقه ياران امام(ره) در مبارزات پیش از انقلاب بوده و به واسطه همين همراهي بارها دستگير، زندانی و تبعيد شده‌اند، پس از پيروزي انقلاب اسلامي همواره در سمت‌هاي حساس و کليدي مشغول به خدمت بوده‌اند که مهم‌ترين آن دبيري شوراي نگهبان است. مطابق با مباني نظريه حکومت اسلامي، حکومتي را مي‌توان حکومت اسلامي دانست که از دو رکن اصلي برخوردار باشد؛ يکي آنکه قوانين آن برگرفته از قوانين شرع بوده و ديگر آنکه کارگزاران و مسئولان آن از ميان صاحبان صلاحيت برگزيده شده باشند.

آیت‌الله جنتي که از دوره اول شوراي نگهبان در سال ۱۳۵۹ به‌عنوان عضو فقهاي اين نهاد از سوی امام(ره) منصوب شده و از سال ۱۳۷۱ تاکنون دبيري اين شورا را برعهده دارد، به دليل درستي انجام اين وظيفه و ايستادگي در مسير دفاع از ماهيت انقلاب اسلامي، به خار چشم دشمنان ملت بدل شده است. بدون شک، همه هجمه‌هاي سنگين رسانه‌اي در طول سال‌هاي اخير محصول اين ايستادگي است.

برگزاري همايش تبيين دستاوردهاي چهل ساله انقلاب اسلامي که با حضور جمعي از فرماندهان، مسئولان و هاديان سياسي سپاه در حال برگزاري است، فرصتي بود تا از اين يار صديق امام(ره) و رهبري تقدير شده و نام ايشان به فرموده حجت‌الاسلام والمسلمين حاجي‌صادقي، نماينده ولي‌فقيه در سپاه به منزله «برجسته‌ترين چهره ولايتمدار و بارزترين مصداق استقامت فکري و عملي و داراي روحيه جهادي و انقلابي» در ايام چهل سالگي انقلاب اسلامي ثبت شود.

منبع: سایت بصیرت

ارسال نظرات