سرتیپ دوم پاسدار سردار علی محمد اکبری در گردهمایی رزمندگان شهرستان سامان، گفت : آزادی و عزت ایران اسلامی مرهون خون شهداست.
کد خبر: ۹۰۹۸۹۴۲
|
۲۰ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۷

 به گزارش خبر گزاری بسیج از استان چهار محال و بختیاری؛  شامگاه نوزدهم دیماه و  همزمان با سالروز عملیات غرور آفرین کربلای 5 ، گرهمایی رزمندگان دفاع مقدس شهرستان سامان برگزار شد.

 فرمانده سپاه حضرت قمر بنی هاشم (علیه السلام )  در این مراسم، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مدافعان حرم، گفت: عملیات كربلای‌5 در نوزدهم دی‌ماه سال 1365 در حالی آغاز شد كه همانند عملیات‌های یك سال اخیر و برخلاف پنج سال اول جنگ، عمده قوای تك‌ور به صورت ادغامی از نیروهای ارتش، سپاه و سایر نیروهای مردمی عمل نكرده و در این عملیات، نیروهای تك‌ور زمینی متشكل از سپاه پاسداران و بسیج بوده و واحدهای ارتش جمهوری اسلامی اعم از توپخانه، هوانیروز، پدافند هوایی و نیروی هوایی در نقش پشتیبانی رزمی از نیروهای تكا ور ظاهر شدند.

سردار علی محمد اکبری افزود: این عملیات  با هدایت قرارگاه‌های «نوح، كربلا، نجف و قدس» كه همان قرارگاه‌های هدایت‌كننده عملیات كربلای‌4 بودند و با به كارگیری بیش از 10 لشكر اجرا شد و نیروهای سپاه سوم، ششم و هفتم ارتش بعث در مقابل آنها قرار داشتند.

فرمانده سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام ادامه داد: عملیات كربلای 5  نماد خستگی ناپذیری ملت ایران در برابر دشمن است و رشادت و پایمردی رزمندگان اسلام در این عملیات نیز مثال‌زدنی بود.

وی گفت: با وجود آمادگی و تجهیز بیش از پیش دشمن و حمایت‌های بی‌دریغ كشورهای منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای به ویژه انتقال جزء به جزء اطلاعات از سوی آمریكا به ارتش بعث از كلیه تحركات نیروهای ایرانی، رزمندگان اسلام مصمم به تحمیل اراده خود بر دشمن بودند و با پایمردی وصف‌ناپذیری، چنان كردند كه صدام و حامیان آن پی به خستگی ناپذیری ملت ایران ببرند.

سردار اکبری افزود: چنین اصرار و پایمردی‌ای، البته هزینه‌های زیادی داشت و شهیدان زیادی تقدیم انقلاب و اسلام شد و سردارانی همچون شهید حسین خرازی و اسماعیل دقایقی به خیل شهدای دفاع مقدس پیوستند.

وی خاطر نشان کرد: برخورداری از روحیه شهادت‌طلبی و مجاهدت شهدا رمز پیروزی در عملیات کربلای 5 بود و این عملیات نماد بسیار کوچک از مجاهدت‌های مردم در حفاظت از انقلاب و دستاوردهای آن است.

یادگار دفاع مقدس ادامه داد: در این عملیات، رزمندگان اسلام موفق به پیشروی محدود و عقب راندن نیروهای دشمن از حدود 75 كیلومتر مربع از خاك عراق شده و تلفات سنگینی را بر نیروهای دشمن وارد كردند و همچنین در این عملیات كه در یك منطقه محدودی انجام می‌شد، خلبانان جان بركف هوانیروز و نیروی هوایی ارتش پابه‌پای رزمندگان اسلام در جبهه زمینی، بر مواضع دشمن یورش می‌بردند.

وی گفت: در این عملیات هوانیروز توانسته بود در طول عملیات با به كارگیری 131 فروند از انواع بالگردها و حدود 1200خدمه با انجام 4406 ساعت پرواز، هلی‌برن 5292 نفر به منطقه عملیات، انتقال 5601 مجروح به پشت جبهه و جابجایی 410 تن تجهیزات در این حماسه بزرگ نیروهای مسلح شریك باشد و بزرگترین عملیات خود را در تاریخ دفاع‌مقدس و جنگ‌ها در سطح جهان با موفقیت به اتمام برساند.

اکبری تصریح کرد: آزادی و عزت ایران اسلامی مرهون خون شهدایی است که در عملیات‌هایی همچون عملیات کربلای 5 مظلومانه به شهادت رسیدند. در واقع کربلای ۵ عملیاتی غرورآفرین برای ملت ایران بود و شهیدان با نثار خونشان افتخاری دیگر را بر برگ برگ تاریخ کشورمان ثبت کردند و اقتدار و عزت امروز ملت ایران در عرصه جهانی و بین المللی مرهون رشادتها، جانبازی و شهادت طلبی رزمندگان دوران هشت سال دفاع مقدس است.

وی، همچنین نقش رزمندگان استان چهارمحال و بختیاری در قالب تیپ همیشه پیروز 44 قمربنی هاشم علیه السلام در عملیات های مختلف ازجمله کربلای 5 را نیز تشریح کرد.

گفتنی است: نخستین گردهمایی رزمندگان دفاع مقدس و مدافعان حرم شهرستان سامان با حضور امیر سرتیپ دوم علی قاسمی سامانی، معاون نیروی انسانی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی و سردار علی محمد اکبری، فرمانده سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام استان چهارمحال و بختیاری  در مسجد جامع سامان برگزار شد.

ارسال نظرات