مدیر حوزه علمیه برادران شهرستان نهاوند گفت: ۱۹ دی ماه ۱۳۵۶ یکی از ایام الله تاریخ ایران و انقلاب اسلامی است که ملت و حوزه علمیه ما برای دفاع از حریم مرجعیت شیعه به میدان آمدند.
کد خبر: ۹۰۹۸۹۱۶
|
۱۹ دی ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۶

۱۹ دی ماه ۱۳۵۶ یکی از ایام الله تاریخ ایران و انقلاب اسلامی استبه گزارش خبرگزاری بسیج از نهاوند، حجت الاسلام عباس مولوی در سالروز قیام دی ماه سال ۱۳۵۶، در جمع مردم انقلابی و شهیدپرور شهرستان نهاوند اظهار داشت: ۱۹ دی ماه ۱۳۵۶ یکی از ایام الله تاریخ ایران و انقلاب اسلامی است که ملت و حوزه علمیه ما برای دفاع از حریم مرجعیت شیعه به میدان آمدند و به عنوان قطعه نورانی تاریخ بعد از قیام مردم قم و تبریز و... موضع انقلاب به راه افتاد و به پیروزی انقلاب رسید.

وی بیان داشت: هیچ شکی در این نیست که قیام امام خمینی(ره) یک قیام حسینی بود، از عاشورا شروع شد و در عاشورا به پیروزی رسید و در عاشورای سال ۸۸ تثبیت شد.

مدیر حوزه علمیه برادران  شهرستان نهاوند با اشاره به اینکه اگر به قیام اباعبدالله الحسین(ع) نگاه کنیم در منشور قیام خود می‌فرمایند «می‌خواهیم به مسیر پیامبر (ص)برویم»، تصریح کرد: امام خمینی(ره) آمد که نقاب از چهره اسلام ناب محمدی بردارد و چهار عنصر اصلی را بر طبق معارف پیامبر(ص) به عنوان عناصر اصلی انقلاب در دستور کار خود قرار دادند.

وی با بیان اینکه عنصر اول برای رضای خدا کار کردن بود، گفت: امام(ره) بنا به روایت پیامبر(ص) که می‌فرمایند همه چیز خداست، بارها این را تاکید و در کارشان عملی کردند.

مولوی افزود: عنصردوم، جامعه اسلامی چه در ایران وچه در غیر ایران وجهه همت امام(ره) بود برطبق این روایت معروف که باید انسان مسلمان برسرنوشت امت اسلامی واکنش نشان دهد و برایش مهم باشد.

وی عنصر سوم را جامعه انسانی خواند و اظهار داشت: در مقابل جامعه انسانی چه مسلمان و چه غیر مسلمان باز هم ما مسئول هستیم و باید دنبال استقلال و عزت‌خواهی بود.

مدیر حوزه علمیه برادران  شهرستان نهاوند گفت: امام(ره) با ظلم مخالف بودند، با ظالم و ظلم‌پذیر هم مخالف بود بر مبنای این روایت پیامبر (ص) که فرمودند «هرکس گردنش را در مقابل ذلت خم کند از ما اهل بیت نیست» و کلام نورانی امام حسین(ع) «هیهات من الذله» جمع این مطلب است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات