عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: سازمان استاندارد باید همکاری ویژه ای با شرکت های تحقیقاتی صنایع لاستیک داشته باشد، تا درصد خطا و واردات لاستیک های غیراستاندارد و بی کیفیت کاهش یابد.
کد خبر: ۹۰۹۸۸۹۸
|
۱۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۲
 
 

به گزارش خبرگزاری بسیج، مجید کیانپور عضو کمیسیون عمران مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در واکنش به موضوعات مطرح شده درباره توقف ارسال نمونه های تایرهای وارداتی برای انجام تست به شرکت تحقیقات صنایع لاستیک ایران، گفت: متأسفانه بر اساس اظهارات مسئولان شرکت تحقیقات صنایع لاستیک، در هفته های اخیر روند ارسال لاستیک های وارداتی جهت بازرسی و آزمایش کیفی توسط سازمان استاندارد متوقف شده است.

 
انبار لاستیک

واگذاری آزمایش‌های کیفی لاستیک های وارداتی به برخی شرکت‌های بازرسی سازمان استاندارد

نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: طبق موضوعات مطروحه، سازمان استاندارد در چند وقت اخیر وظیفه نظارت بر کیفیت و آزمایش کیفی لاستیک های وارداتی را به برخی شرکت‌های بازرسی که از این سازمان تأییده دریافت کرده اند؛ واگذار کرده است.

واگذاری وظایف خطیر و بسیار حیاتی به شرکت هایی زیرمجموعه احتمال بروز خطا و عدم انجام آزمایش فنی را بالا می برد، همان طوری که مسئولان شرکت تحقیقات صنایع لاستیک ایران اعلام کرده اند که پرسنل این شرکت های وابسته به سازمان استاندارد به جای انجام تست های کیفی و فنی، تنها گواهی CIO(گواهی صادرشده از مبدا) را بررسی می کنند

وی گفت: واگذاری وظایف خطیر و بسیار حیاتی به شرکت هایی زیرمجموعه احتمال بروز خطا و عدم انجام آزمایش فنی را بالا می برد، همان طوری که مسئولان شرکت تحقیقات صنایع لاستیک ایران اعلام کرده اند که پرسنل این شرکت های وابسته به سازمان استاندارد به جای انجام تست های کیفی و فنی، تنها گواهی CIO(گواهی صادرشده از مبدا) را بررسی می کنند.

احتمال تقلب شرکت های خارجی تولیدکننده لاستیک برای دریافت گواهی CIO

کیانپور ادامه داد: البته این گواهی ها دارای اعتبار بوده و تأیید شده است، اما این نگرانی وجود دارد که شرکت ها خارجی در زمان انعقاد قرارداد و انجام تست های فنی برای دریافت گواهی کیفیت محصول خود را بالا برده و پس از آن محصولات بی کیفیت را به فروش برسانند، از این رو آزمایش های فنی باید به صورت متداول صورت گیرد.

افزایش تصادفات جاده ای نتیجه نادیده گرفتن فرآیند آزمایش های فنی لاستیک

وی گفت: قطعا انجام آزمایش ها و تست ها فنی بر روی لاستیک های وارداتی بسیار ضروری و حیاتی است، زیرا نادیده گرفتن این روند نتیجه ای جزء افزایش ترکیدگی تایر خودروها و  افزایش تصادفات جاده ای به دنبال نخواهد داشت.

عضو کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: به نظر من سازمان استاندارد باید همکاری ویژه ای با شرکت های تحقیقاتی صنایع لاستیک داشته باشد، تا درصد خطا و واردات لاستیک های غیراستاندارد و بی کیفیت کاهش یابد./

پایان پیام

 
ارسال نظرات