اجرای چندین طرح آبرسانی در کهگیلویه و بویراحمد آب شرب بیش از ۴۰۰ هزار نفر از مردم این استان را تامین می‌کند.
کد خبر: ۹۰۹۸۸۸۳
|
۱۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۱
استاندار با بیان اینکه برای اجرای این طرح‌ها ۱۲ هزار میلیارد ریال اختصاص داده شده است گفت:این طرح‌ها علاوه بر تامین آب شرب، صنعت و فرصت‌های تامین آب شرب بیش از ۴۰۰ هزار نفر از جمعیت استان با اجرای چندین طرح آبیگردشگری، ۱۹ هزار هکتار از اراضی استان را به آبیاری تحت فشار تبدیل می‌کند.
وی گفت:با بهره برداری از این طرح‌ها برای بیش از ۱۱ هزار نفر فرصت شغلی ایجاد خواهد شد.
احمدی از مهمترین این طرح‌ها را اجرای سد برق آبی و یا نیروگاهی چم شیر با ظرفیت سه میلیارد و ۲۰۰ میلیون مترمکعب آب با پیشرفت کاری ۸۰ درصد برشمرد و افزود:سد مخزنی تنگ سرخ با ظرفیت ۲۰۰ میلیون متر مکعب از دیگر طرح‌های در دست اجرا در استان است.
استاندار اضافه کرد:این سد علاوه بر تامین آب شرب ۳۰۰ هزار نفر از جمعیت شهر یاسوج و روستا‌های اطراف آن، آب پنج هزار و ۹۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان بویراحمد را تامین خواهد کرد.
احمدی با اشاره به وجود بیش از ۱۰ میلیارد مترمکعب روان آب در استان گفت:به دلیل نبود سرمایه گذاری این حجم از روان آب‌ها به سمت استان‌های دیگر سرازیر شده و در نقطه مقابل برخی شهر‌ها و روستا‌های استان با تنش آبی مواجه هستند.
وی طرح بزرگ آبرسانی به بیش از پنج هزار و ۶۰۰ هکتار از زمین‌های زراعی دهدشت غربی، منطقه دشت مور، خان احمد باشت به مساحت سه هزار و ۱۰۰ هکتار را از دیگر طرح‌های مهم در دست اجرای درحوزه آب در استان برشمرد و ابراز امیدواری کرد با اجرای طرح‌های بزرگ آبی این استان در کنار سد کوثر که یکی از مهمترین دستاورد‌های انقلاب اسلامی است بتوان فصل جدیدی از توسعه و پیشرفت همه جانبه در استان به وجود آورد.
ارسال نظرات