شهردار بندرتاریخی کنگ خبر داد:

پی گردی و آواربرداری مسجد دومحرابه بندرکنگ آغاز شد

شهردار بندرتاریخی کنگ از آغاز پی گردی،آواربرداری و ساماندهی مسجد دومحرابه دوطبقه به عنوان یکی از کهن ترین آثار تاریخی این شهر خبر داد.
کد خبر: ۹۰۹۸۸۰۵
|
۱۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج هرمزگان، ایوب زارعی شهردار شهر تاریخی بندرکنگ  گفت: بندرکنگ یکی از شهرهای تاریخی جنوب کشور است که دارای جاذبه بالقوه گردشگری تاریخی و مذهبی بسیاری است. که احیا و مرمت این مسجد تاریخی ضمن حفظ ارزش های تاریخی این شهر باعث استقبال بیشتر گردشگران داخلی و خارجی می شود.

وی، افزود: مسجد دوطبقه بندرکنگ که متسفانه بخش عمده ای از ان تخریب شده است وتاریخ ان به صورت واضح مشخص نیست مربوط به کدام دوره تاریخی می باشد. با اغاز آواربرداری و ساماندهی آن به دنبال تاریخچه و تاریخ پنهان این بنا خواهیم بود .
زارعی، ادامه داد: با همکاری میراث فرهنگی استان هرمزگان، خیرین و مجموعه شورا و شهرداری بندرکنگ رسما کار پی گردی آواربرداری و ساماندهی آن آغاز شده است. و در نظر داریم با حفظ اثار به جا مانده به این تاریخ این شهر کمک کنیم
شهرداربندرکنگ با بیان اینکه کار پی گردی آواربرداری و ساماندهی مرحله اول مسجد دومحرابه دوطبقه ، دو ماه به طول خواهد انجامید اضافه کرد: مرمت این اثار تاریخی تحول بزرگی در گردشگری مذهبی شهر تاریخی بندرکنگ به وجود خواهد آورد. یکی از هدف ما معرفی ظرفیت های مذهبی و تاریخی شهر است و مساجدی که سابقه تاریخی دارند برای ما اهمیت بسیار زیادی دارد.
لازم به ذکر است مسجد دو طبقه بندرکنگ یکی از کهن ترین مساجد قدیمی بندرکنگ استان هرمزگان است که دارای دو محراب در دوطبقه با معماری خاص و منحصر به فرد است که نشان دهنده جمعیت بسیار زیاد این شهر در ان دوره زمانی بوده است

ارسال نظرات