نماینده ولی‌فقیه در وزارت جهاد کشاورزی؛

حضور در میدان جهاد فتنه را ریشه‌کن می‌کند/ مسئولان بدانند که پایه میز ریاست‌شان بر خون شهدا استوار است

نماینده ولی‌فقیه در وزارت جهاد کشاورزی گفت: حضور در میدان جهاد ریشه فتنه را از بین می برد و اگر میدان جهاد ترک شود باید لباس ذلت بر تن کرد.
کد خبر: ۹۰۹۸۷۷۶
|
۱۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از فراهان؛ اجلاسیه سنگر سازان بی سنگر در فراهان با حضور اقشار مختلف مردم، خانواده‌های معظم شهدا و جانبازان و مسئولان برگزار شد.

این اجلاسیه با محوریت معرفی شهید حاج اسدالله هاشمی از فرمانده‌های شاخص جهاد سازندگی و از شهدای خطه فراهان امروز هم‌زمان با سالروز شهادت امیرکبیر در فراهان برگزار شد.

حجت‌الاسلام تقوی نماینده ولی‌فقیه در وزارت جهاد کشاورزی در این مراسم با اشاره به برگزاری اجلاسیه شهدا گفت: عطر خون شهید فضا را آکنده کرده است. این مجلس به نام شهیدان شکل گرفته و اگر چشم دل باز و گوش جان باز بداریم ناگفته ها و ناشنیده ها را می شنویم.
وی با بیان این که وادی شهادت، وادی عشق است، تصریح کرد: میدان شهادت، میدان عشق و عاشقی است، هرکس توفیق داشته باشد در این محفل قدم بگذارد به اقلیم عشق قدم گذاشته و از وادی عشق سرمست می شود و مستانه به سمت آرمان الهی می رود.
نماینده ولی‌فقیه در وزارت جهاد کشاورزی در ادامه با اشاره به این که شهید ثابت الی الله است بیان کرد: میدان شهادت، میدانی است که وقتی شهید در آن می غلتد فرشتگان با طبقی از نور به استقبالش می آیند.

حجت الاسلام تقوی گفت: در مسیر سلوک؛ منزلگاهی است و برخی به میدان تعبیر می شوند؛ صدها منزل و میدان. کسی که می خواهد در این مسیر قدم بردارد با خودش تسویه حساب کند؛ اگر موفق شد منزل اول را سپری کرده است. اگر توانستی به نفست نه بگویی به اولین منزل رسیدی و در حال ارتقا به منزل دوم هستی.
وی با اشاره به شعر حافظ " در ره منزل لیلی که خطرهاست ؛ در آن شرط اول آن است که مجنون باشی" تصریح کرد: غلبه بر هوای نفس بسیار دشوار است، کسی که در بند نفسانیت است استقلال و آزادی و ریشه آن همگی در درون ماست. که باید از درون آزاد شویم و بر هوای نفس غلبه کنیم و تحولی درونی ایجاد کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در وزارت جهاد کشاورزی گفت: شهدا در مرحله اول خود را آزاد کردند. ایمان اولین منزل است، ایمان به انبیا و راه امام (ره) و امامت و ایمان به خود که «من می توانم» و قدرت رسیدن به آزادی است. اول از خود شروع کنیم تا به آزادی نرسیدیم، نمی توانیم قدم در این مسیر بگذاریم.
حجت الاسلام تقوی اظهار کرد: اول باید به یک اعتقاد برسیم و پای آن بایستیم و اگر در این مسیر اعتقاد ضعیف باشد، عقبگرد می کنیم.
وی ادامه داد: در این مسیر شیاطین زیادی کمین کرده اند، گذشت از منزل کار دشوار است. نفس را مهار کنیم و زنگار را از دل بزداییم، آیینه دل را غبارروبی کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در وزارت جهاد کشاورزی منزل دوم را هجرت دانست و افزود: هجرت؛ منزل دوم است و باید یافته هوای درونی را در حرکت درونی به نمایش بگذارید. از دنیا و دلبستگی ها دل بکنی و شهدا این کار را کردند.
وی ادامه داد: جهاد؛ دری از درهای بهشت است که برای بندگان مخلص باز می شود. این منزل شکوه و عظمتی دارد که باید به آن توجه شود و هر کسی نمی تواند به منزل جهاد برسد.
حجت الاسلام تقوی با تاکید بر این نکته که همه عظمت ها از میدان جهاد نشأت می گیرد؛ تصریح کرد: منزل جهاد پر از میدان مین است و این میدان ها معمولا در تیررس دشمن است‌ و باید در این میدان قدم بگذاریم.

وی افزود: اگر مجد و بزرگواری را می خواهید و نسل های آینده را در اختیار داشته باشید، میدان جهاد را ترک نکنید.
نماینده ولی‌فقیه در وزارت جهاد کشاورزی گفت: جبهه جایی است که صدای غرش تانک ها و صدای گلوله ها و بارش ترکش ها فضا را پر کرده است. هرکسی نمی تواند در این فضا وارد شود. انسان هایی که به باور عمیق رسیدند، می توانند وارد میدان شوند.
وی ارزش ها و عظمت را در میدان جهاد دانست؛ ادامه داد: کسانی که سینه ها را سپر گلوله کردند تا یک کشور و ملت بماند و ارزش ها و آماج هجمه های دشمن قرار نگیرد.

حجت الاسلام تقوی گفت: حضور در میدان جهاد ریشه فتنه را از بین می برد. کشور با روحیه انسان منفعت طلب ادامه پیدا نمی کند بلکه برای ادامه انقلاب باید روبه روی دشمن ایستاد و در عرصه های مختلف و به تناسب برنامه های دشمن باید مسلح شد. اگر میدان جهاد ترک شود باید لباس ذلت بر تن کرد.

وی افزود: میدان جهاد که باشد، احساس آرامش و امنیت ایجاد می شود و از مجاهدت مجاهدان فی سبیل الله امنیت فراهم می شود.
وی با تاکید بر این که در برابر دشمن باید با قدرت و عظمت وارد شد؛ گفت: چرا ما در مسئله هسته ای تحت فشار قرار داریم؟ جهان خواران و همراهان استکبار گوش به حرف ملت های دیگر نمی دهند و حرف های آن را نمی شنوند.

حجت الاسلام تقوی با اشاره به این نکته که تنها قدرت هسته ای این ملت، استکبار را پای میز مذاکره کشاند؛ افزود: دشمنان می خواهند قدرت موشکی ما را محدود کنند. ما در همه عرصه ها باید قدرت پیدا کنیم و و در سایه قدرت می توانیم پیروز باشیم .
وی ادامه داد: قدرت را در مسیر حمایت از مظلومان جهان می خواهیم، در هشت سال دفاع مقدس اجازه ندادیم یک وجب از خاک به دشمن واگذار شود. شهید هاشمی ها رفتند تا انقلاب پایدار بماند.
وی افزود: درود بر مادران امثال شهید هاشمی ها که در دامن خود رزمندگان مجاهد تربیت کردند که در میدان جهاد انسان های خود ساخته و مومنی هستند.
حجت الاسلام تقوی گفت: منزل بعدی منزل شهادت است. که باید از میدان مین عبور کنیم تا به آن برسیم. همه عظمت نظام از شهدا است.
نماینده ولی‌فقیه در وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به مسئولان گفت: مسئولان باید بدانند پایه های صندلی ریاست روی خون شهدا استوار است.
وی افزود: در میدان شهادت است که زیباترین عشق بازی ها مشاهده می شود. شهدا که رفتند به سر حرف با آن ها که ماندند.
حجت الاسلام تقوی تصریح کرد: توصیه ای به جاماندگان این است که صحنه را خالی نگذاریم و از عاشوا بیاموزیم. در گردنه های نفس گیر باید ایستادگی کنیم. صحنه های جهاد را برای نسل آینده ثبت کنیم.
نماینده ولی‌فقیه در وزارت جهاد کشاورزی گفت: چگونه برخی دزدی و اختلاس می کنند و نیروهای نظام را زیرسوال می برند؟

وی بر ثبت و ادامه دار شدن این مراسمات که زنجیره های وصل به شهدا هستند؛ بیان کرد: باید شجاعت ها و رشادت ها را ثبت کنیم و خاطرات جنگ را ثبت کنیم و از آن ها مراقبت کنیم تا تاریخ تحریف نشود.

نماینده ولی‌فقیه در وزارت جهاد کشاورزی در پایان با اشاره به این که هر شهید آیه ای از خداست و باید این ها را تفسیر کرد؛ خاطرنشان کرد: افشاگری و روشن گری؛ باید مردم بدانند چه کسانی ایثارگری و فداکاری کردند.

ارسال نظرات