تازه‌ترین بررسی‌ها حاکی از روند افزایشی بدهی خانوارهای بریتانیایی به رقم ۱۵ هزار و ۳۸۵ پوند در سال ۲۰۱۸ میلادی دارد که یک رکورد جدید محسوب می‌شود.
کد خبر: ۹۰۹۸۷۶۸
|
۱۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۰

 

به گزارش خبرگزاری بسیج، بدهی خانوارهای بریتانیایی به شرکت های کارت های اعتباری، بانک ها و دیگر موسسات مالی به رکورد جدیدی در سال ۲۰۱۸ میلادی رسید. در همین حال بدهی خانوارهای بریتانیایی با ۸۸۶ پوند افزایش در سال گذشته میلادی به رقم ۱۵ هزار و ۳۸۵ پوند رسید.

علت اصلی این افزایش بدهی به سیاست های ریاضتی دولت و رکود دسمتزدها است که خانوارها را مجبور به قرض کردن بیشتر کرد. همچنین میزان بدهی خانوارهای بریتانیایی در سه ماه سوم سال ۲۰۱۸ میلادی به ۴۲۸ پوند افزایش یافت.

در حال حاضر، سطح بدهی بی وثیقه به عنوان سهمی از درآمد خانوارها ۳۰.۴ درصد است که بالاترین سطح ممکن در تاریخ بریتانیا محسوب می شود. نکته قابل توجه این است که میزان بدهی خانوارهای بریتانیایی در سال ۲۰۰۸ میلادی همزمان با بحران مالی بیش از ۲۸۶ پوند ثبت شده بود.

وام های دانشجویی همچنان یک معضل بزرگ برای خانوارها است. شهریه دانشجویی در سال ۲۰۰۸ میلادی ۳ هزار پوند بود که این رقم اکنون ۹ هزار و ۲۵۰ پوند است. گفته می شود که دولت بریتانیا در حال اسکی بازی بر روی یخ نازک بوسیله متکی بودن به بدهی خانوارها به منظور حرکت روبه جلو است. ضمن اینکه اقتصاد بریتانیا برای کارگران کار نمی کند و کارگران حقوق محکم تر و قدرت چانه زنی بیشتری لازم دارند.

بر پایه این گزارش، حداقل سطح افزایش دستمزد به ۱۰ پوند در ساعت است که باید بزودی انجام گیرد. دستمزد برای کارگران ۲۵ ساله و بالاتر در حال حاضر ۷.۸۳ پوند در ساعت بوده و قرار است در آوریل به ۸.۲۱ پوند افزایش پیدا کند

منبع: ایبنا

ارسال نظرات