مسجد اصلی ترین پایگاه اسلامی است

نشست بصیرتی با موضوع آشنایی جوانان با مسجد در پایگاه مقاومت بسیج حضرت معصومه سلام الله علیها فارسان برگزار شد.
کد خبر: ۹۰۹۸۷۶۳
|
۲۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۲

مسجد اصلی ترین پایگاه اسلامی است

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ حجت الاسلام والمسلمین طالبی در نشست بصیرتی بسیجیان پایگاه مقاومت حضرت معصومه سلام الله علیها فارسان گفت: مسجد به عنوان اصلی‏ترین پایگاه اسلامی، که در روایات از آن به بزرگی یاد شده است.

وی، افزود: یکی از رسالت های پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله و سلام) پس از دریافت وحی الهی، رسانیدن آن به مردم و ایجاد پایگاهی به نام مسجد بود، تا مکانی برای عبادت و ذکر حق تعالی و تشکیل اجتماعات اسلامی و مردمی باشد.

طالبی، ادامه داد:  صفوف وحدت بخش نماز جماعت مسلمین در مساجد، جامعه را آکنده از روح تربیت و نشاط می سازد و اینک بعد از گذشت قرن های متمادی از پیدایش اسلام، مسجد نه تنها اعتبار و ارزش خود را حفظ کرده، بلکه همواره در برهه های مختلف زمانی  نقش مهمی در تحولات اجتماعی، سیاسی و فرهنگی داشته است.

این کارشناس مسایل دینی و فرهنگی، گفت: در کشور ما مخصوصاً در دوران انقلاب و هشت سال دفاع مقدس، مسجد مکانی برای بسیج نیروهای مردمی، آموزش، سازماندهی و پشتیبانی رزمندگان اسلام بود، که در این میان حضور جوانان در کنار سایر قشر های مردم بیشتر مشاهده می شود.

حجت الاسلام طالبی ادامه داد: دشمنان تلاش می کنند بین نوجوانان و جوانان با مساجد و ائمه جماعات و جمعه فاصله بیندازند و از این طریق نیروهای فعال انقلابی را دچار انحراف و انفعال کنند.

وی، تصریح کرد: ترویج گرایش به پوچی و انحراف، دین گریزی، بی علاقگی به امور مذهبی، از اهداف دشمنان اسلام و ارزش های اسلامی به شمار می رود.

این کارشناس مسایل دینی و فرهنگی،خاطرنشان کرد: تلاش برای فضاسازی مناسب و فراهم کردن بستر زیبا برای حضور جوانان و نوجوانان در مساجد، احترام گذاشتن به عقاید و شخصیت آنان، فراهم سازی امکانات فرهنگی و ورزشی و ... در مساجد و اماکن مذهبی، نظافت و پاکیزگی مساجد و  اماکن مذهبی و ...، از راه های جذب جوانان و نوجوانان به مسجد است.

در این جلسه پیرامون راه های مختلف جذب جوانان و نوجوانان به مساجد و امور مذهبی هم اندیشی شد. 

ارسال نظرات