خبرهای داغ:
نماینده انجمن نانو وزارت بهداشت در هرمزگان با انتقاد از رتبه پایین نانو در هرمزگان گفت: تنها استانهایی که محصولات نانویی با گواهی تایید نانوی مقیاسی را داشته این محصولات را برای ما ارسال کرده که در فستیوال به معرض دید علاقمندان قرار می گیرند.
کد خبر: ۹۰۹۸۷۵۵
|
۱۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۰
بهبود زندگی بهتر با تکنولوژی نانو اتفاق می افتد/ رتبه پایین نانو استان هرمزگان در کشور 

به گزارش سرویس خبری بسیج علمی از هرمزگان، سمیه منصوری صبح امروز در گفت وگوبا خبرنگار ما اظهار کرد: فستیوال نانو با حضورمدیر ترویج ستاد نانو کشور و اساتید پژوهشگاههای علمی 24 بهمن ماه سالجاری در فرهنگسرای طوبی بندرعباس برگزار می شود.

وی افزود: در این فستیوال نمایشگاهی از دستاوردهای نانوی هرمزگان و سایراستانها در معرض دید علاقمندان قرار خواهد گرفت و سمینار آموزشی با حضور اساتید پژوهشگاه وزارت نیرو، نمایشگاه عکس نانو و کارگاههای آموزشی برگزار خواهد شد.

دبیر انجمن نانو دانشگاه علوم پزشکی وپارک علم و فناوری استان هرمزگان ادامه داد: در نمایشگاهی که دستاوردهای نانو استانها رونمایی می شود، تنها استانهایی که محصولات نانویی با گواهی تایید نانوی مقیاسی را داشته این محصولات را برای ما ارسال کرده که در معرض دید علاقمندان قرار می گیرند.

فعال بودن آموزش و پرورش ناحیه یک در حوزه نانو

منصوری در ادامه از حمایت دانشگاه های علوم پزشکی، آزاد، هرمزگان، پیام نور و آموزش و پرورش استان هرمزگان برای برگزاری این فستیوال سخن گفت وافزود: آموزش و پرورش ناحیه یک با دارا بودن پژوهشسرای شهید قاسمی به صورت فعال در بخش نانو فعالیت می کند .

به گفته وی، پارک علم و فناوری برای برگزاری این فستیوال و کارگاهها هزینه های اساتید را به گونه ای حمایت کرده است.

دبیر انجمن نانو دانشگاه علوم پزشکی وپارک علم و فناوری استان هرمزگان ادامه داد: برگزاری نمایشگاه بین المللی نانو با همکاری پارک علم و فناوری و دانشگاه علوم پزشکی می باشد.

فعالیت 11 محقق در هرمزگان در حوزه محصولات نانو

منصوری با بیان اینکه 11 محقق در استان هرمزگان در حوزه محصولات نانو فعالیت می کنند، ابراز داشت: تهیه ماسک از نوعی جلبک دریایی، نوع خاصی از روغن موتور، محلول ضد زنگ خوردگی آهن آلات و محلول اشتعال زباله  تنها نمونه هایی از محصولات بوده که توسط پژوهشگران حوزه نانو استان هرمزگان تولید شده است.

به گفته وی درنمایشگاه نانو مهر سالجاری در تهران از روغن موتوری که توسط  یک دکترای شیمی از هرمزگان رونمایی شد استقبال چشمگیری بعمل آمد.

حمایت های ستاد نانو معاونت علمی ریاست جمهوری از پژوهشگران حوزه نانو

منصوری که خود را رابط ستاد نانو معاونت علمی ریاست جمهوری را معرفی می کند، ادامه می دهد: هدف مهم این ستاد بالابردن رتبه نانو در کشور بوده و حمایت های خوبی از پژوهشگران این حوزه می کند.

نماینده انجمن نانو وزارت بهداشت در هرمزگان در خصوص حمایت های ستاد نانو معاونت علمی ریاست جمهوری گفت: تامین مواداولیه پژوهش و ساخت تمامی تجهیزات، مشاوره کسب و کار، بازاریابی و تبلیغات محصولات از حمایت های این ستاد در راستای توانمندی پژوهشگران حوزه نانو می باشد که تمامی خدمات به صورت رایگان به پژوهشگران عرضه می شود.

حمایت مالی از مقالات و پایان نامه های حوزه نانو

این دانشجوی 23 ساله رشته پرستاری علاقمند به حوزه نانو افزود: این ستاد پایان نامه ومقالات دانشجویی حوزه نانو را از مبلغ یک میلیون تومان تا 50 میلیون تومان حمایت مالی می کند.

وی در خصوص علاقمندی اش به حوزه نانو اظهار داشت: در دوران تحصیل در دبیرستان بخاطر علاقمندی ایم به حوزه نانو با راهنمایی مدیر دبیرستان در همایش نانو شرکت کرده و با دکتر منصور فرهادی اولین شخصی که در استان در حوزه نانو فعالیت می کرد آشنا شده، و با ارایه مقاله ام به حوزه پژوهش در حوزه نانو ترغیب شدم.

دبیر انجمن نانو دانشگاه علوم پزشکی همچنین در خصوص محصولات حوزه نانو که در حال حاضربرروی آنها کار می کند، ابراز داشت: استندهای عروق قلبی، ترکیبات درمانی برای خونریزی( کار گروهی) و کاربرد نانو در فاضلاب... نمونه هایی از تحقیقاتم می با شد.

شعار فناوری نانو؛ بهبود زندگی بهتر انسانها با تکنولوژی نانو

منصوری با اشاره به شعار فناوری نانو که بهبود زندگی بهتر انسانها با تکنولوژی نانو می با شد، خاطرنشان کرد: در خصوص کاربرد نانو در فاضلاب و محیط زیست استارت آپ و ایده شو هایی هدفمند برگزار کردیم.

وی ادامه داد: نانو به حوزه آب و فاضلاب در خصوص شناسایی آلاینده های آب کمک کرده ودر این خصوص مقالات زیادی به شرکت آب و فاضلاب ارائه کردم.

این پژوهشگر جوان بیان داشت: دوره داوری ثبت اختراع را گذرانده ام و در واقع نمی خواهم وقتم را با ثبت ا ختراع از دست بدهم.

منصوری با اشاره به اینکه هیچ پزشکی در حال حاضر داروی گیاهی را به بیماریش تجویز نمی کند، بیان داشت: ایده های مختلفی در خصوص ترکیبات گیاهی د ردرمان بیماری های مختلف د رذهن داشته که تنها به دلیل اینکه در انتها از سوی پزشکان صرفا بخاطر اینکه داروی گیاهی است وتجویز نمی شود را رها کرده ام.

صنعتگران، مخاطبان اصلی تکنولوژی نانو

وی با تاکید بر اینکه مخاطبان اصلی تکنولوژی نانو، صنعتگران هستند، ادامه داد: بایستی به دنبال رفع معضلات و چالش های موجود در کشور با استفاده از حوزه نانو بوده که در حال حاضر فاضلاب چالش مهم کشور واستان هرمزگان می باشد.

دبیر انجمن نانو دانشگاه علوم پزشکی با ابراز تاسف از اینکه 99 درصد از افراد شناخت کاملی ا زنانوندارند، اظهار داشت: بایستی مسوولین استان را ترغیب به حمایت از این حوزه کرده تا پژوهشگران جوان با انگیزه بیشتر و دور ا زدغدغه های مختلف برای کشورمان سرافرازی کسب کنند.

منصوری در خصوص حمایت های دستگاههای مختلف ابراز داشت: تنها حامی همیشگی ام پدرم بوده و از سوی دستگاههای اداری به سختی حمایت مالی شده ، پارک علم و فناوری و دانشگاه علوم پزشکی آیین نامه خاص خود ر ا داشته و حمایتها براساس آیین نامه و ضوابط تعیین شده می باشد.

شانه خالی کردن حمایتها در کارهای مشارکتی

وی افزود: ما در واقع یک NGO بوده و در کارهای مشارکتی حامیان اغلب شانه خالی کرده و کار را به گردن یکدیگر می اندازند و برنامه ها هر چه بزرگتر باشد مشارکت دستگاهها اداری با مشکلات بسیار روبرو خواهد بود.

رتبه پایین نانو استان هرمزگان در کشور

منصوری به رتبه 31 نانو استان هرمزگان در کشور اشاره کرد و افزود: رتبه هرمزگان در ا ین حوزه بسیار پایین بوده و تنها آموزش و پرورش ناحیه یک با داشتن پژوهشسرایی مجهز توانسته دانش آموزان علاقمند به این حوزه را گرد هم بیاورد بطوری که مدال طلا کشوری را کسب کردند.

وی ادامه داد: علاقمند به بالابردن رتبه نانو استان در سطح کشور بوده و دیگر علاقمندان به نانو را نیز به پژوهش در این حوزه تشویق می کنم.

منصوری همچنین در پایان به محصولات عرضه شده  در فستیوال نانو که بهمن جاری در بندرعباس برگزار می شود اشاره کرد و گفت: استانهای مختلف محصولات نانو خود را در حوزه های پزشکی، کاربرد خانگی، صنعت و ... به معرض دید علاقمندان می گذارند.

ارسال نظرات