کارشناس مذهبی:

اگر قشر آسیب پذیر زیاد باشد نشان از نبود دینداری در آن جامعه است

کارشناس مذهبی بیان داشت: اگر قشر آسیب پذیر در جامعه زیاد باشد، نشان از رعایت نشدن دینداری در جامعه دارد.
کد خبر: ۹۰۹۸۷۳۹
|
۱۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، حجت الاسلام ویژه در سلسله مباحث تربیت و تعالی در جمع بسیجیان کانون بسیج فرهنگیان اداره آموزش و پرورش ناحیه ۴ مشهد گفت: برای داشتن تقوا به دو چیز نیاز داریم؛ علم و تمرین مستمر که مکمل یکدیگر هستند.

وی در مورد  تقوا و مدیریت انسان در برخورد  با گناه و جلوگیری از گناه سخنانی را ایراد نمود.

این کارشناس مذهبی افزود: اینکه چرا نمی‌توانیم خودمان را کنترل کنیم دو دلیل جهل و لذت گناه است که باید روی این دو مورد کار کنیم.

وی درباره مدیریت انسان بر اعضا و جوارح تا کید کرد: ۷ عضو بدن از جمله  زبان ،گوش، چشم، شکم ، دست، پا و فرج باید برای گناه نکردن مدیریت شود.

حجت الاسلام ویژه تاکید کرد: انسان باید از راحت طلبی دست بردارد تا به کمال برسد و اگر قشر آسیب پذیر در جامعه زیاد باشد، نشان از رعایت نشدن دینداری در جامعه دارد.
 
وی در بخش دیگر سخنان خود ابراز داشت: کلام هر شخص دارای کارکردی دوگانه مثبت و منفی است. مثبت شامل تحبیب، تکریم  ترمیم، تعلم، تشویق و... . و منفی شامل‌ تکذیب، تحقیر، تخریب و... . می‌باشد.

این کارشناس مذهبی خاطرنشان کرد: انتقاد کردن از دیگران باید به مانند هدیه دادن و همچنین "آینه وار" باشد یعنی بدون کم و زیاد کردن حقایق نقد را با صداقت بیان کرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار