حجت الاسلام عباس رضی گفت: حجاب و عفاف در جوامع اسلامی از جایگاه مهم و ویژه‌ای برخوردار است و باید حجاب را به عنوان یک نماد برای اسلام دانست.
کد خبر: ۹۰۹۸۶۹۷
|
۱۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهار محال و بختیاری؛ کارشناس مسائل دینی و مذهبی در جمع کارکنان سپاه شهرستان سامان گفت: انسان پاکدامن و عفیف به شکلی در جامعه حاضر می شود، که ظاهری آراسته داشته باشد و جامعه و افراد را به گناه نکشاند؛ چرا که حفظ حجاب در جامعه اسلامی به عنوان یک نماد ضرورت دارد و اشخاص موظف هستند به نحو صحیح این نماد را حفظ کنند.

حجت الاسلام عباس رضی افزود: جالب این است برخی از کشورهای غربی در بحث آراستگی ظاهر و پوشش در مراکز علمی و فرهنگی خود از کشور ایران موفق‌تر و جلوتر هستند و این درحالی است که ما شاهد وضعیت نامناسب حجاب و عفاف در دانشگاه‌های داخل کشور و برخی از ادارات هستیم، که باید در این زمینه فعالیت‌های فرهنگی مناسبی اجرا شود.

وی ادامه داد: جوانان باید به گونه‌ای در جامعه ظاهر شوند، که شرایط گناه را برای دیگران به وجود نیاورند، به خصوص در دانشگاه‌ها که در حال حاضر کشور در این مسئله فضای نامناسبی دارد.

رضی در ادامه خاطر نشان کرد: حجاب و عفاف از نتایج و مظاهر ایمان و تقواست و حجاب و عفاف در جوامع اسلامی از جایگاه مهم و ویژه‌ای برخوردار است و باید حجاب را به عنوان یک نماد برای اسلام دانست، لذا در سطح جامعه، در راستای حفظ حجاب مراکز فرهنگی ــ آموزشی و همه دستگاه‌ها باید کمک کنند و همکاری داشته باشند و هر شخصی در هر مجموعه‌ای واجب است وظیفه دینی و قانونی خود را در این رابطه انجام دهد .

رضی  تصریح کرد: جامعه‌ای که می‌خواهد آسیب‌های اجتماعی در آن کم باشد باید دستور زیبای الهی که همان حجاب است را رعایت کند و اینکه رعایت حجاب موجب استحکام بخشیدن بر پایه خانواده‌ها می‌شود، همچنین خانواده ها باید سبک زندگی عفیفانه را نهادینه کنند و در جامعه باید به آموزش حیا به بچه ها بپردازند و با تجمل گرایی که بی حجابی را به دنبال دارد، مقابله نمایند.

وی با بیان اینکه سیره زندگی ائمه اطهار (علیهم السلام) بهترین روش و الگو برای همه آحاد جامعه است، افزود: حضرت فاطمه معصومه (سلام الله علیها) الگوی مناسبی برای زنان و بانوان جامعه اسلامی است که زنان و بانوان می‌توان با بهره‌گیری از سیره آن حضرت، در سطح جامعه نقش خود را بهتر ایفا کنند.

رضی خاطرنشان کرد: امروز شاهد حضور گسترده بانوان در مناسبت‌های ملی و مذهبی و فعالیت‌های اجتماعی هستیم و باید گفت که جامعه امروز نیازمند یک جامعه بااخلاق اسلامی و رعایت دستورات الهی به‌ویژه امربه‌معروف و نهی از منکر و حجاب و عفاف اسلامی است .

ارسال نظرات