در مجمع بسیج شهرستان رابر مطرح شد
نائب رئیس مجمع بسیج شهرستان رابر، بااشاره به اینکه یکی از وظایف بسیج کمک به حل مشکلات شهرستان است گفت: یکی از رویکردهای بسیج بحث مطالبه گری مردم است و مطالبه گری  مردم منجربه بهتر انجام شدن وظایف افراد و دستگاههای اجرایی می شود.
کد خبر: ۹۰۹۸۶۷۵
|
۱۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۲

به گزارش خبرگزاری بسیج در کرمان ، مجمع بسیج شهرستان رابر  با حضور امام جمعه شهررابر، فرماندارشهرستان، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج ، جمعی از مسۀولین و بسیجیان شهرستان رابرباهدف برون رفت از مشکلات شهرستان در حوزه های مختلف اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی، اعتقادی، امنیتی و …در سالن اجتماعات فرمانداری رابر برگزارشد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج رابر در مجمع سالیانه بسیج شهرستان گفت: این مجمع سالیانه یکبار تشکیل جلسه می دهد تا کارگروه های اندیشه ورز در راستای خواسته های مقام معظم رهبری فکرها را روی هم بریزندو به صورت جمع بندی شده و راهگشا در جهت حل مشکلات شهرستان بکار گیرند.

نائب رئیس مجمع بسیج شهرستان رابر، بااشاره به اینکه یکی از وظایف بسیج کمک به حل مشکلات شهرستان است گفت: یکی از رویکردهای بسیج بحث مطالبه گری مردم است و مطالبه گری  مردم منجربه بهتر انجام شدن وظایف افراد و دستگاههای اجرایی می شود.

مهندس سعادت به نمایندگی از کریم قاسمی در کارگروه اقتصادی گفت: با تسهیلات در اجرای طرح های گلخانه ای با دویست کیلومتر، اجرای طرح پرورش ماهی سرد آبی سد شهیدان امیرتیموری، طرح آمیخته گری دام روستایی با استفاده از دو رگی(دام رومانف) ، اجرای طرح گل و گیاهان داروهای زینتی می توان درآمدزدایی قابل توجهی داشت.

تاج الدینی در کار گروه فرهنگی، ریشه بسیاری از معضلات فرهنگی را بیکاری دانست و گفت: اعتیاد، طلاق ریشه در بیکاری دارد،که مدیریت جهادی دستگاه های اجرایی را می طلبد.

وی افزود: با احداث کارخانه گل محمدی از بیکاری جوانان رابرکاسته و راه اندازی استخر شنا از معضلات فرهنگی میکاهد .

وی مهمترین راهکار را تعمیق بخشی به باورهای دینی و ایمان قوی تر خواندو گفت: رسوخ مشروبات الکلی ،هجوم فرهنگ غرب، وضعیت نابهنجار بعضی خانواده ها به  همین مسایل تقویت فکری و تحصیلی برمی گردد .

تاج الدینی، سطح مطالعه در شهرستان  را پایین خواند و گفت: باآگاهی بخشی وبالابردن سواد دانش آموزان و دانشجویان دشمن را میتوان در فضای مجازی و فضای حقیقی ناکام کرد،مهمترین مقوله فعالیت در فضای مجازی شناخت دشمن است وهدف دشمن تغییر رفتارها، باورها و اعتقادات ماست که بهترین  راهکار تعمیق در اندیشه های ناب اسلام محمدی است.

زارع منصوری، درکارگروه اجتماعی، تخریب مکان های مخروبه، برخورد قاطع با خورده فروشان مواد مخدرسنتی، صنعتی و  قاچاق اتباع بیگانه،  را از عوامل کاهش جرم، جنایات و تصادفات خواند وگفت: احداث ایستگاه ثابت جیرفت به رابر، ایجاد پایگاه نیروی انتظامی در منطقه قدرودخانه، افزایش آگاهی به جوانان و نوجوان، افزایش نشاط و شادی ورزشی و آموزش مهارت زندگی بحث اشتغال زایی  و اقتصاد مقاومتی را از جمله راهکارهای این کارگروه است.

حیدری در کارگروه بررسی آسیب های محلات گفت: بیکاری و فقر باعث عامل اعتیاد جوانان است. و عامل تضعیف خانواده و بالابودن آمار طلاق  را  انجام گناه همچون خوردن عسل است که نسبت به  زهر خطر و ضررهای ان بی اطلاع هستند.

وی اولین گام را شناخت خطر و  ترویج سبک زندگی اسلامی در آموزش و پرورش و مدارس برشمرد.

حیدری بااشاره به محاسن گشت محله محور گفت: خود مردم از محله خودشان محافظت می‌کنند، ایجاد احساس امنیت، انسجام و رفاقت اهالی و تقویت هماهنگی  بین نیروی انتظامی را از محاسن گشت ها محله محور برشمرد.

کاشف در کارگروه قشر جامعه زنان ؛ عدم وجود مراکز فرهنگی و تفریحی، نبودحداقل امکانات در شهر،عدم اشتغال و فقر مادی، نبودن مراکز اشتغال یابی، عدم حمایت برای فروش صنایع دستی بانوان، دسترسی آسان به فضای مجازی همه اقشار و ولنگاری وبی بند باری های فضای مجازی را مطرح کرد.

وی بد حجابی،استعمال مواد مخدر را ضعف اعتقادات و باورهای دینی و مذهبی برشمرد و گفت: نگران وضعیت نسل جوان امروزی هستیم مسئولین کمک و حمایت کنند.

معصومه کاشف  همچنین به ورود و خروج افغانها و اشتغال کاذب ،عدم نظارت قوی  مسئولین بر بازار معیشت مردم درسطح شهرستان که خرید قیمت ها در هر صنف متفاوت است اشاره کرد.

سلیمانی کارگروه بررسی ایجاد اشتغال قشرعشایر گفت: نقش عشایر در جامعه بر کسی پوشیده نیست، نقش بی بدیل در جنگ تحمیلی نمونه از دلاوری های سردار سلیمانی دوران دفاع مقدس و اکنون در جهان اسلام است.

وی با اشاره به سخن حضرت امام که فرمودند:عشایر ذخایر انقلاب اند گفت:با توجه به خشکسالی پی در پی اهم مشکلات و راهکارها؛ به نداشتن امکانات کافی برای خرید علوفه و ساخت محل نگهداری دام در فصل سرما با در اختیار قرار دادن وام و ضمانت زنجیره ای، فروش دام ها بدون واسطه و افزایش جشنواره بومی محلی عشایر در فصول مختلف سال، بازسازی معابرو جاده هلیرود یه اسفندفه،حل مشکلات چراهای دام در برخی مناطق با توجه به آتش سوزی ها ، قرار دادن معادن در مراتع عشایرکه عشایر از معادن هیچ سهمی ندارند، حل مشکلات جوانان عشایر؛ مشکل مسکن و اعطای تسهیلات و پدید حاشیه نشینی ،وسایل گرمایشی با توجه به فصل سرما،  حل مشکلات بیمه عمر عشایر که به موقع شامل حال عشایر نمی شود، بیمه دام عشایر در مقابل ورود خسارت قابل ملاحظه نیست، فراهم نمودن امکان بیشتر در مدارس عشایری، قاچاق دام توسط دلالان باعث کمبود گوشت گوسفند در شهرستان و صادرکردن آن به بندر عباس، نظارت بر جوی یارانه ای،  نبود جو و خوراک دام، کارگاه و کارخانه کورک و پشم از مناطق دارای تولید انبوه است، اشاره کرد.

جلالی از پیشکسوتان همچنین راه اندازی دوربین مدار بسته در مسیر شهرستان را عامل کاهش تردد افغانه  و قاچاق مواد مخدر خواند و بهتر شدن وضعیت ورودی  شهر رابر را خواستار شد.

 

رئیس مجمع  بسیج شهرستان رابر: معنای بسیج در  آیه ۶۶ سوره اعراف / اگر می خواهیم قفل ذهنمان باز شود باید مثل  شهدا به سوره اعراف مراجعه  کرد

دراین جلسه امام جمعه رابرگفت: یکسری انسان ها  آموزه های دینی را کشف می کنند ، یکسری تحقیق وآموزه های دینی را تبیین می کند به  این دو اصل نمی توان بسنده کرد اصل  سومی نیازاست .

وی، اصل سوم را بهره برداری از تحقیق و تبیین معارف دینی در طول  زندگی انسان دانست و افزود: شخصی استخراج  روایی می کنداما بهره برداری از روایت نداشته باشد .

امام جمعه رابر با تأکید بر لزوم بهره برداری در دوران صحیفه عمرمان به چهار کلمه تکراری آیات قرآن کریم اشاره  کرد و گفت:  برای تو خلق کردیم، برای تو آفریدیم همه چیز را در خدمت توی انسان قرار دادیم  این  کل مفهوم چهار کلمه است که بارها در قرآن تکرار شده است .

وی افزود: خداوندمتعال در قران می فرماید:همه موجودات در عالم هستی برای بهره برداری انسان قرار دادیم.

رئیس مجمع بسیج شهرستان با طرح این سئوال که برچه اساسی این همه مخلوقات برای ما خلق شده گفت: برای بهره برداری از زندگیبهتر در این دنیا  او اینکه قفل ذهن ما باز شودمثل شهید باکری خداوند همه مخلوقات را در تسخیر ماقرارداده است.

حجت الاسلام والمسلمین علی علیدادی سلیمانی بابیان اینکه چکارکنیم که قفل دهنمان باز شودگفت: خداوند در سوره اعراف آیه ۶۶ می فرماید با دوکار می توانید قفل ذهن خود واطرافیانتان راباز کنید وآن اینکه انسان به ترین برسد یعنی خالق مخلوقات عالم را اله بدانید.

وی معنای بسیج در در آیه ۶۶ سوره اعراف  خواند و گفت : « ب» بسیج  یعنی بیداری، «آمنو»  باور به عالم هستی، بدانیم شهدا به این باور رسیدند که  تقدیم ولایت  شدند قدم دوم باور؛ ولایت پذیری است. وقتی ایمان، باور پذیری و ولایت  پذیری کامل شد،جهادی  باید کشید وخواب را به خود حرام  کرد شهدا نفس  کشیدن  گذشتند و میز ها را به ما  سپردن برای  حل مشکلات  مردم.

امام جمعه رابر ادامه داد: شهدا به این باور رسیدند که قفل ذهنشان بازشده و با تقدیم جانشان به اعلی درجات رسیدند.

وی افزود: وقتی ولایت پذیری ماکامل شد باید مشکلات را با گوش شنواشنید ورفع موانع کنیم همانگونه که  شهداازنفس کشیدن گذشتند که ما نفس بکشیم.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی با اشاره به اینکه ۳۶هزاردانش آموز شهید، ۴هزارشهید معلم و۵هزارشهید طلبه به این باور رسیده بودند فضا را آماده کنند ما  مشکلات را حل کنیم که قفل ذهنشان بازشده وبرهمین اساس باجانشان به دفاع از میهن وولایت پرداختند گفت: اگر می خواهیم قفل ذهنمان باز شود باید  مثل  شهدا به سوره  اعراف مراجعه  کرد، باید درعمل تقوی داشته باشیم و  مدیران جامعه باید در تقوی؛ ترین باشند تا بتوانند در جهت رفع مشکلات جامعه گامهای بزرگی بردارند.

وی در ادامه باقدردانی از دغدغه نمایندگان اقشار بسیجیان و راهکارهای ارائه شده توسط این نمایندگان گفت: اینها نمونه هایی از درصد معضلات کثیری بود که مطرح شد وبحق بود وامیدواریم که با همدلی وهمکاری درصدد رفع آنها باشیم.

رئیس مجمع بسیج شهرستان رابر، بابیان اینکه یک بسیجی باید بیداری واگاهی علمی در همه زمینه ها داشته باشد گفت:بسیج س ساماندهی دارد ودر همین راستا باید تشکلاتی که در نهاد خاصی سازمان دهی شود در کارگروههای مختلف بررسی شوند.

وی اظهارداشت: قسم دوم جهاد ، جهاد با نفس است واگر بسیجی باسلطان شیطان نفس مبارزه نکند نمی تواند باقلدرشیطان دنیا یعنی امریکا بجنگد.

امام جمعه رابربا اشاره به اینکه بنیانگذار کبیر انقلاب خودسازی کردو حکومت را تغییر داد و رهبر معظم انقلاب خودسازی می کند ودرمواقع ضرور دنیارا تکان می دهد افزود: مدیری که‌ خودسازی نداشته باشد نمی تواند شهر را تکان دهد واگربخواهیم شهری اباد ودر خور شهر رابر داشته باشیم راهی جز خودسازی و بسیجی بودن درعمل نیست.

 

ارسال نظرات