امام جمعه بوشهر با اشاره به اینکه ایران در مقابله با استکبار جهانی تحولاتی در عرصه‌های گوناگون درجهان ایجاد کرده گفت: یکی از این تحولات، بیداری علمی است که سبب شده تحولات علمی در جهان رونق بگیرد.
کد خبر: ۹۰۹۸۶۵۷
|
۱۹ دی ۱۳۹۷ - ۰۵:۰۷

ایران سبب بیداری علمی در جهان شده استبه گزارش خبرگزاری بسیج از بوشهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری ظهر امروز در گردهمایی کمیته‌های همکاری حوزه علمیه و آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق استان بوشهر با تاکید بر نقش مهم آموزش در توسعه و پیشرفت جامعه اظهار داشت: ارتقای آموزش در فضای علم، دانش و فناوری مترتب بر ارتقای سطح پرورش است.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با بیان اینکه اکنون جهان در شرایط فوق‌العاده حساس تاریخی به‌سر می‌برد افزود: همه قائل به این مسئله هستند که شرایط جهان ویژه است و این محدود به حوزه سیاسی نیست بلکه حوزه هنر، دانش و  دیگر بخش‌ها هم در حال تحول هستند.

امام جمعه بوشهر علم را یکی از راه‌های مدیریت استراتژیک دانست و افزود: علم  ضمن ایجاد اقتدار محصولاتی را هم تولید می‌کند که سبب  افزایش توانمندی کشور می‌شود.

آیت‌الله صفایی بوشهری با اشاره به اینکه استکبار جهانی  قصد دارد علم را مصادره خود کند گفت: استکبار پروژه ترور دانشمندان، خرید دانشمندان و تهاجم نرم شخصیتی به دانشمندان از همان طبقه پائین در پیش‌دبستانی و دبستان تا دانشگاه را با جدیت دنبال می‌کنند.

امام جمعه بوشهر با اشاره به اینکه دشمن اعتبار و هزینه زیادی را در این زمینه صرف می‌کند، خاطر نشان کرد: استکبار جهانی همه کانال‌های علمی ایران را رصد می‌کنند و تهاجم خود را با نگاه تربیتی و پرورشی دنبال می کند.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با اشاره به اینکه استکبال دنبال ناتوانی علمی در جهان است تصریح کرد: استکبار دنبال توقف و انحراف علم و خرید علم هستند و در پی جذب دانشمندان هستند و در صورت ناتوانی به دنبال ترور  دانشمندان هستند.

وی با اشاره به اینکه ایران در مقابله با استکبار جهانی تحولاتی در عرصه‌های گوناگون درجهان  ایجاد کرده گفت: یکی از  این تحولات، بیداری علمی است که سبب شده تحولات علمی در جهان رونق بگیرد.

آیت‌الله صفایی بوشهری با اشاره به اینکه فعالیت در حوزه تعلیم و تربیت مقدس است خاطرنشان کرد: کار در آموزش و پرورش و حوزه علمیه و همکاری این دو نهاد با هم فوق‌العاده مهم و بنیادین است و باید با نگاه دانشی و روحیه جهادی صورت گیرد.

وی با اشاره به اینکه جنگ نرم، تهاجم فرهنگی و علمی فوق‌العاده خطرناک است، بیان کرد: این تهاجم آسیب‌هایی وارد کرده ولی سبب شکست ایران نشده و این نشان از پیروزی و مقاومت ملت ایران است.

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه آموزش و پرورش یک فرصت است و باید این ظرفیت و فرصت با برنامه‌ریزی و مدیریت خوبی همراه باشد افزود: خروجی آموزش و پرورش باید یک شخصیت علمی، مردم‌دار، حامی مردم و کشور و آماده تولید علم و مرجعیت علمی باشد.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با بیان اینکه توانایی بسیار زیادی در کشور وجود دارد تاکید کرد: باید در همه علوم باید به فکر جهانی شدن باشیم و به فکر حضور در صحنه بین‌المللی باشیم و این نیازمند برنامه‌ریزی فوق‌العاده دقیق است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها