نخستین جلسه هماهنگی آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن در فومن برگزار شد

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان فومن از برگزاری اولین جلسه هماهنگی آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم در این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۹۰۹۸۶۵۵
|
۱۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از فومن، رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان فومن از برگزاری اولین جلسه هماهنگی آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم در این شهرستان خبر داد.

یوسف نیک انجام با تشریح اهمیت قرآن در زندگی خانواده و جامعه اظهار داشت: به کار بردن معارف و آموزه های قرآنی در تمام عرصه های زندگی بسیار حائز اهمیت می باشد.

وی تصریح کرد: قرآن کریم کتاب زندگی برای هدایت بشریت به سوی رشد و تعالی بوده و همچنین ترویج فرهنگ قرآنی، جامعه را می سازد.

این مسئول قرآن را زیر بنای توسعه فرهنگی در جامعه معرفی نمود و گفت: فراگیری آیات قرآنی در رفتار فردی و اجتماعی اقشار مختلف جامعه نقش مهمی ایفا می کند.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فومن در ادامه به اهمیت برگزاری آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم اشاره نمود و گفت: امسال نیز همچون سال گذشته این آزمون با همکاری اداره اوقاف به صورت سراسری در اسفند ماه سال جاری برگزار خواهد شد.

نیک انجام افزود: ایجاد انگیزه در میان عموم مردم جامعه به ویژه جوانان و نوجوانان برای فراگیری قرآن و عترت، تقویت وحدت و انسجام برنامه ها و فعالیت سازمانها و نهاد های قرآنی، شناسایی و معرفی نخبگان و استعدادهای درخشان قرآنی به ویژه در گروه سنی نوجوان و، جوان را از اهداف متولیان این آزمون دانست.

وی ادامه داد: زمان ثبت نام این آزمون از تاریخ ٩٧/١٠/١٠ لغایت ٩٧/١٠/٣٠ در سایت قرآن و عترت به آدرس www.quranedu.ir در رشته حفظ قرآن کریم و مفاهیم و معارف قرآن و اهل بیت به صورت شفاهی، کتبی و الکترونیکی پیش بینی شده است که علاقمندان می توانند با مراجعه به این سایت نسبت به ثبت نام تا تاریخ ٩٧/١٠/٣٠ اقدام نمایند.

یوسف نیک انجام تصریح کرد: در صورت هر گونه سوال افراد می توانند با مراجعه به اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فومن، ادراه اوقاف شهرستان و یا موسسه سراج المنیر و موسسه قرآن پژوهان علم الهدی نسبت به دریافت اطلاعات بیشتر آزمون با خبر شوند.

گفتنی است تهیه و طراحی بنر، تراکت به منظور تبلیغات محیطی با موضوع آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم در سطح شهرستان، برگزاری جلسات با حضور اعضاء در هفته های آینده، هماهنگی با ستاد نماز جمعه در خصوص اعلام برگزاری این آزمون در نماز جمعه برای نمازگزاران، ارسال دستورالعمل اجرایی به ادارات فرهنگی شهرستان، درج فراخوان این آزمون در نشریات محلی، فراخوانِ دانش آموزان از سوی اداره آموزش و پرورش، فراخوانیِ از خانواده محترم شهدا و ایثارگران، فراخوانی در مساجد و بقعه های متبرکه و کانون های مساجد توسط اداره تبلیغات اسلامی، اداره اوقاف و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی جهت شرکت افراد در آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم از اهم مصوبات این جلسه بود.

انتهای پیام

ارسال نظرات