مشاور عالی وزیر آموزش و پرورش در بندر بوشهر گفت: در حال حاضر تعداد ۲۰۰ مدرسه معارف در سطح کشور وجود دارد، اما ظرفیت بیشتری وجود دارد؛ حوزه علمیه می‌تواند این مدارس را به عنوان مدارس پیش حوزوی قلمداد کند.
کد خبر: ۹۰۹۸۵۹۰
|
۱۹ دی ۱۳۹۷ - ۰۵:۱۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از بوشهر، علیرضا حاجیان‌زاده امروز در گردهمایی کمیته‌های حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق استان بوشهر در سال دانشگاه فرهنگیان بیان کرد: در روش تربیت بهترین روش در تبلیغ مساله انزار است که هم خداوند در قرآن کریم هم توسط پیامبر (ص) نسبت به آن توصیه شده است.

وی گفت: باید نحوه آموزش مورد توجه قرار بگیرد که چگونه به جامعه مخاطب با توجه به سن و مقطع تحصیلی آموزش ارائه شود.

مشاور عالی وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: مخاطب‌شناسی در برنامه‌های تبلیغی و کار تربیتی را یک ضرورت است و در حوزه کودک باید در مسیر بشارت حرکت شود و پس از شناخت مخاطبان و تعیین وزن بشارت، حوزه‌های مختلف را به خوبی درک کنیم.

حاجیان‌زاده با بیان اینکه باید به دنبال جذب حداکثری و دفع حداقلی باشیم، افزود: دعوت هم باید به صورت غیرمستقیم و با ایجاد روشنایی انجام شود.

 وی گفت: کودکان باید اخلاق و رفتار خوبی از روحانیون را ببینند و بتوانند ارتباط معنی ایجاد کنند چراکه دشمن تصویری غیرواقعی از روحانیت در بین نسل جوان ایجاد کرده است و باید نسل جدید را با روحانیت آشتی دهیم.

مشاور عالی وزیر آموزش و پرورش از تشکیل کمیته‌های استانی و منطقه‌ای به ریاست نماینده، ولی فقیه در استان‌ها خبر داد و بیان کرد: این کمیته‌ها به عنوان قرارگاه فرهنگی استان مطرح شده‌اند که آئین نامه این کمیته‌ها به تصویب و امضای مدیر حوزه‌های علمیه و وزیر آموزش و پرورش رسیده و به استان‌ها ابلاغ شده است.

حاجیان‌زاده  با تاکید بر اینکه در استان‌ها آموزش و پرورش باید در اولویت برنامه‌های تربیتی و فرهنگی قرار بگیرند تصریح کرد: در شرایط ویژه‌ای قرار داریم که چنین تشکل‌هایی ایجاد شده است.

وی با تاکید بر استفاده از اندیشه حوزه‌های علمیه و روحانیت و ظرفیت فرهنگیان عنوان کرد: باید آسیب‌ها به خوبی شناسایی شود وبرای رفع آن برنامه ریزی و هم‌فکری انجام شود.

مشاور عالی وزیر آموزش و پرورش عنوان کرد: اکنون ۲۰۰ مدرسه معارف در کشور فعال است که حمایت از گسترش کمی و کیفی مدارس معارف از سیاست‌های جدی آموزش و پرورش است

انتهای پیام/

ارسال نظرات