یک استاد دانشگاه گفت: قیام 19 دی و 9 دی 88 حقایق انقلاب را برای دنیا نشان داد،حقایق انقلاب وفاداری آنها به امام و رهبری و انقلاب اسلامی است که دشمن نمی خواهد آنها را ببیند و به شدت به دنبال فراموشی آنها است.
کد خبر: ۹۰۹۸۵۳۳
|
۱۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۳

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ استاد کاوه فخیمی از اساتید ارزشی و انقلابی دانشگاه و فعال فرهنگی در گفتگوی اختصاصی با خبرگزاری بسیج گفت: شباهت های زیادی بین حماسه نهم دی ماه و یوم الله 19 دی است، در هر دو قیام مردم در برابر نفاق و جریان برانداز داخلی علیه فتنه گران به میدان آمد،در هر دو حرکت مردم خونشان از بی احترامی به امام و رهبری به جوش آمد و به خیابان های آمدند تا بگویند پای ارزش ها تا پای جان ایستاده اند.

وی افزود: دشمن شناسی در هردو حادثه بسیار مهم است که میبینیم مردم در هر دو موقعیت به موقع عمل کردند و در شناخت دشمن دچار اشتباه نشدند.

این استاد با اخلاق اظهار داشت: ریزش های انقلاب و رویش ها در هر دو قیام باعث شد که هم در تشکیل نظام اسلامی و هم به استحکام آن کمک کند و شاید اگر این دو حادثه مهم شکل نمی گرفتند امروز با پدیده های دیگر مواجه بودیم.

وی افزود: در هر دو حادثه دشمن در شناخت مردم متعجب بوده است،در 19 دی با انتشار آن مقاله توهین آمیز ایادی استکبار و رژیم فاسد طاغوتی توهم داشت محبوبیت امام در بین مردم را از بین ببرد ولی نتوانست و در فتنه 88 دشمنان هدفشان قرار دادن رهبری بر جلوی مردم بود که در اینجا هم کاری از دستش نیامد و با ذلیلی و خفت شکست خوردند.

این فعال فرهنگی بیان داشت: ملت ایران در طول 40 سال انقلاب اسلامی نشان داده اند که پای نظام ایستاده اند و اجازه دخالت بیگانگان در امور کشور و بی احترامی به ارزش ها را نخواهند داد.

وی تأکید کرد: درس ما از قیام 19 دی و حرکت نهم دی ماه 88 باید این باشد که ذره ای از نقشه های شیطانی و پلید دشمنان کوتاه نیاییم که اگر کوتاه آمدن در برابر دشمن هزینه های جبران ناپذیری خواهد داشت.

استاد فخیمی در پایان خاطر نشان کرد: قیام 19 دی و 9 دی 88 حقایق انقلاب را برای دنیا نشان داد،حقایق انقلاب وفاداری آنها به امام و رهبری و انقلاب اسلامی است که دشمن نمی خواهد آنها را ببیند و به شدت به دنبال فراموشی آنها است.

ارسال نظرات