استاد حوزه و دانشگاه گفت: قیام 19 دی مشعل انقلاب را روشن کرد و مردانی از نسل 19 دی را تربیت کرد که در حماسه دفاع مقدس هشت سال مردانه مقابل تجاوزهای دشمنان و ابرقدرت های ایستادگی کردند.
کد خبر: ۹۰۹۸۵۲۶
|
۲۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۴

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ حجت الاسلام حجت الله براتی از اساتید حوزه علمیه در گفتگوی اختصاصی با خبرگزاری بسیج گفت: قیام 19 دی برای کشور استقلال به ارمغان آورد و به تعبیری پایه انقلاب اسلامی با میدان آمدن حوزه در 19 دی شکل گرفت که می توان نتیجه گرفت حوزه علمیه از همان ابتدای شکل گیری انقلاب همیشه در میدان نبرد با دشمنان بوده است و این یک الگو برای وضعیت فعلی حوزه است.

وی افزود: خدشه کردن اعتقادات و احساسات مردم در بی احترامی به امام باعث تولید جرقه های ابتدایی انقلاب اسلامی شد و این روز از عوامل اصلی شکل گیری انقلاب حساب می شود.

این روحانی بااخلاق اظهار داشت: 19 دی ظرفیت های انقلابی بودن را در سایر شهرها گسترش داد و سبب ایجاد یک فرهنگ برای حرکت به موقع مردم ایران شد.

وی افزود: مردم در 19 دی و حوادثی که بعد ازآن در سایر شهرها به وجود آمد نشان دادند که پشتیبان امام و آرمان های آن هستند و همراهی خود را از همان موقع به میدان آوردند و اعلام کردند با نفاق و استکبار مخالف هستند.

استاد دانشگاه و حوزه علمیه تأکید کرد: قیام مردم در 19 دی نشان داد که مردم هر زمانی انحراف از اعتقادات را احساس کنند شجاعانه برای دفاع از ارزش ها به میدان می آیند.

وی افزود: استارتی که قیام 19 دی و حوادث بعد از آن در استکبار ستیزی و اعلام برائت از رژیم فاسد شاهنشاهی زد باعث نابودی و سقوط عمر دو هزار ساله حکومت های شاهانه شد.

حجت الاسلام براتی تصریح کرد: قیام 19 دی مشعل انقلاب را روشن کرد و مردانی از نسل 19 دی را تربیت کرد که در حماسه دفاع مقدس هشت سال مردانه مقابل تجاوزهای دشمنان و ابرقدرت های ایستادگی کردند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: نسل جوان امروز باید با الگوگیری از نسل 19 دی شجاعانه در میدان های نبرد اقتصادی و فرهنگی نقش آفرینی کنند.

ارسال نظرات