رئیس دادگستری میاندوآب از نجات دو محکوم به اعدام در این شهرستان با گذشت خانواده های مقتولین از قصاص خبر داد.
کد خبر: ۹۰۹۸۵۲۳
|
۱۸ دی ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۸

 به گزارش خبرگزاری بسیج از میاندوآب، حجت الاسلام عادل گل حسینی در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: دو زندانی که به مدت ۱۵ و ۱۰ سال به جرم قتل نفس در زندان به سر می‌بردند، با پیگیری های اعضای شعبه ۱۲ شورای حل اختلاف میاندوآب از قصاص نجات یافتند.

رئیس دادگستری میاندوآب افزود: یکی از این دو متهم از سال ۸۷ به اتهام قتل عمد زندانی شده بود که در آخرین ساعات اجرای حکم، توسط شورای حل اختلاف رضایت اولیای دم جلب و از قصاص رهایی یافت.

وی گفت: متهم دیگر نیز از سال ۸۲ به اتهام قتل زندانی شده بود که با پیگیری‌های مکرر و رایزنی شورای حل اختلاف و همچنین با بزرگ منشی و رضایت اولیای دم از چوبه دار نجات یافت.

گل حسینی تصریح کرد: اعضای شورا‌های حل اختلاف این حوزه در راستای انجام رسالت ذاتی خویش و با بهره گیری از ظرفیت‌های متنفذین منطقه و با تشکیل جلسه های متعدد صلحی و همچنین حضور در منازل اولیای دم با بیان توصیه‌های پیامبر اکرم (ص) و ائمه معصوم (ع) در خصوص جایگاه عفو و گذشت در دین مبین اسلام توانستند به یاری خداوند در عملی خداپسندانه و با اقتباس از سنت حسنه پیامبر اسلام (ص) رضایت اولیای دم پرونده قتل عمد را جلب کنند.

وی اظهار کرد: از بدو تاسیس شوراهای حل اختلاف در شهرستان میاندوآب تعداد ۱۲ فقره پرونده قتل با میانجی‌گری و وساطت اعضای شورا‌های حل اختلاف و جلب رضایت از اولیای دم منجر به رهایی محکومان به قصاص شده است.

انتهای پیام

ارسال نظرات