رئیس جهاد دانشگاهی کشور با اشاره به نیازها و ظرفیت های ایران گفت: جهاد دانشگاهی برای امنیت غذایی مردم، آماده ورود به اجرای طرح های هوشمند کشاورزی است.
کد خبر: ۹۰۹۸۴۸۵
|
۱۹ دی ۱۳۹۷ - ۰۷:۲۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج ، حمیدرضا طیبی در دیدار از پارک علم و فناوری البرز به همراه رئیس سازمان اوقات و امور خیریه افزود: در این زمینه با ستاد اجرایی فرمان امام (ره) که دارای چندین گلخانه است نشست تخصصی برگزار شده تا از دانش جهاد دانشگاهی برای توسعه فناوری گلخانه ها بهره گرفته شود.

جهاد دانشگاهی به طرح های هوشمند ورود می کند

وی بیان کرد: بذر هیبرید به عنوان ارقام پرمصرف و راهبردی کشاورزی، یکی دیگر از مواردی است که می توان با استفاده از دانش جهاد دانشگاهی برای تولید انبوه آن اقدام کرد.

طیبی با بیان اینکه در حوزه دام و طیور نیز باید به صورت جدی در کشور وارد شد، خاطر نشان کرد: امروز مرغ تخم گذار و گوشتی از خارج کشور وارد می شود به همین دلیل باید بر روی یک نژاد بومی برای تولید انبوه شروع به کار کرد که دانش جهاد دانشگاهی در این زمینه نیز آمادگی لازم دارد.

وی ادامه داد: یکی دیگر از نیازهای کشور تکثیر بچه ماهی در قفس و غیر قفس است که تا پایان برنامه ششم توسعه باید تولید آن به سالی 200 هزار تن برسد.

رئیس جهاد دانشگاهی کشور گفت: ایجاد نژاد اصیل و برتر گوسفند، داروهای گیاهی، نو ترکیب و شیمیایی از دیگر زمینه هایی است که می توان از دانش جهاد دانشگاهی بهره گرفت.

طیبی با بیان اینکه در حوزه صنعت نیز دانش نمک زدایی از نفت را به دست آورده ایم، افزود: یکی از مشکلات جدی این است که چاه های نفت خیلی سریع افت فشار پیدا می کنند و باید پمپ های مناسب به کار گرفت که جهاد دانشگاهی دراین زمینه نیز آماده همکاری است.

وی دربخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: با تلاش محققان جهاد دانشگاهی، نمونه 30 کیلو وات دستگاه ذخیره برق «یو.پی. اس » با دانش تمام ایرانی تا یک ماه آینده در کشور رونمایی می شود.

طیبی گفت: تاکنون دستگاه ذخیر برق اداری از کشور چین می شد که در تلاش برای جایگزین ایرانی آن هستیم.پارک علم و فناوری البرز حدود 125 شرکت دانش بنیان و فناور دارد.

ارسال نظرات