رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با اشاره به تحریم های ظالمانه دشمنان اسلام گفت: امروز آمریکا در حال بیرون رفتن از منطقه است که این به معنای اقتدار کشور ما لیکن در بخش اقتصادی باید بیش از پیش کوشا باشیم.
کد خبر: ۹۰۹۸۴۸۰
|
۱۹ دی ۱۳۹۷ - ۰۷:۲۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج ، حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی خاموشی در بازدیدی که همراه با رئیس جهاد دانشگاهی کشور از پارک علم و فناوری استان البرز داشت، افزود: برای تحقق اهداف و برنامه های علمی و تولیدی ، سازمان اوقاف و امور خیریه آماده همکاری با جهادگران است.

 اوقاف و امور خیریه آماده همکاری با تولیدکنندگان و محققان است

وی اظهار داشت: امروز طرح ها و پروژه هایی که به نفع مردم و اقتصاد کشور است باید ورود کرد.

حجت الاسلام خاموشی با بیان اینکه قدم گذاشتن اوقاف در این مسیر نیازمند تعامل و کارشناسی است، گفت: منابع ما محدود است ولی همین منابع محدود را اگر انتخاب و هدف گذاری مناسب داشته باشیم و بازار را به خوبی شناسایی کنیم، تاثیر اقتصادی آن در معیشت و زندگی مرم لمس خواهد شد.

حجت الاسلام خاموشی افزود: اوقاف مزیت نسبی در مزارع و املاکی دارد که می تواند در اختیار بخش تولید و دانشگاهی قرار دهد تا در زمینه تولید مواد غذایی وابستگی به خارج از کشور نداشته باشیم.

وی گفت: ظرفیت هایی در زمینه پرورش مرغ لاین و بومی، مرغ اجداد مادری و تولید دام سنگین و سبک در املاک موقوفه ای کشور وجود دارد. 

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور، همراهی اوقاف با جهاد دانشگاهی حرکتی مبارک دانست و گفت: اوقاف با نیت خالص مردم طرف است و این نیت های خالص مردم بوده که از مالشان گذشته و خیرات کرده اند که پیوند کار جهادی با این نیات نتیجه خوبی در زمینه تولید و کمک به رشد اقتصادی کشور خواهد داشت.

وی با بیان اینکه باید تمام روزنه های امید دشمن در نبرد اقتصادی ببندیم، افزود: ایران در تاریخ خود نشان داده که در هر بخش تولیدات کشاورزی با مصرف بهینه آب و انتخاب مناسب زیرساخت ها می تواند موفق باشد.

حجت الاسلام خاموشی استفاده از ظرفیت های اوقاف در تولید داروهای گیاهی را نیز مناسب دانست و اظهار داشت: در صورتیکه جهاد دانشگاهی با ما همکاری کند می توانیم ده ها هسته جوان را در حوزه گیاهان دارویی و دیگر بخش های کشاورزی فعال کنیم.

وی افزود: اوقاف با گروه های مختلف می تواند به صورت مشارکتی کار کند و زمانیکه تولیدات به مرحله تجاری و سوددهی رسید، سهم بندی انجام شود.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه اضافه کرد: همچنین اوقاف آمادگی دارد تا در تولید داروهای خاص نقش ایفا کند.

وی به  تمایل سازمان اوقاف به مشارکت در بخش دامپزشکی، تولید سموم گیاهی، دانش بنیان و... نیز اشاره کرد و افزود: ظرفیت خیرات و مبرات در حوزه رویان خوب است و اگر برند سازی شد و نام واقف پای کار باشد، مردم اثرات وقف را می بینند.

وی گفت: امروز آمریکا در حال بیرون رفتن از منطقه است که این به معنای اقتدار کشور ما لیکن در بخش اقتصادی باید بیش از پیش کوشا باشیم.

خاموشی ادامه داد: اقتصاد درون زا و خود کفا باید در داخل کشور مورد توجه قرار گیرد که در این میان نقش جهاد دانشگاهی کلیدی است.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور به همراه رئیس جهاد دانشگاهی کشور امروز به منظور بررسی زمینه های مشارکت این بخش ها با بخش علم و فناوری البرز از پارک علم وفناوری استان البرز بازدید کردند.

درحاشیه این بازدید، تفاهم نامه ای بین اوقاف و امور خیریه استان البرز و پارک علم و فناوری منعقد شد که اقدامات اجرایی این تفاهم نامه در حوزه کشاورزی و داروهای گیاهی در قالب پروژه امکان پذیر می باشد.

ارسال نظرات