خبرهای داغ:
رئیس جدید اتاق اصناف ایران با بیان این که این اتاق مسئولیت نظارت بر بازار را دارد گفت: موضوع گرانی با گران‌فروشی متفاوت است و گران‌شدن اجناس و کالاها دست ما نیست.
کد خبر: ۹۰۹۸۴۲۰
|
۱۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۶
به گزارش خبرگزاری بسیج، سعید ممبینی رئیس اتاق اصناف ایران امروز در دیدار با رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس اظهار کرد: برای کنترل بازار بازرسی‌های منظمی در اصناف کشور صورت می‌گیرد که در این راستا پرونده‌های متعددی نیز تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه اصناف آمادگی لازم برای مبارزه با قاچاق کالا را دارند، افزود: مبارزه با قاچاق کالا باید به نحوی باشد که منجر به تقویت کیفیت تولیدات داخلی شود.

ممبینی در پاسخ به تسنیم با تاکید بر اینکه ما وظیفه نظارت بر اصناف کشور را داریم، گفت: باید توجه داشت که موضوع گرانی و گران‌فروشی یک موضوع متفاوت است و ما وقتی درباره گرانی صحبت می‌کنیم با پارامترهای دیگری سر و کار داریم که دست ما نیست.

رئیس اتاق اصناف ایران بیان کرد: وقتی در ارتباط با کالاهای اساسی صحبت می‌شود ما نمی‌توانیم مقدار آنها را تعیین کنیم، حتی برخی از کالاهای اساسی نیز در اختیار اصناف قرار نمی‌گیرد و تنها در فروشگاه‌های زنجیره‌ای و بازارهای سازمان میادین قرار می‌گیرد.

وی گفت: در صورتی که مسئولیت توزیع این کالاها به اصناف نیز سپرده شود ما ساز و کار لازم برای نظارت بر روند توزیع این محصولات را داریم.

گرانی‌ها به بازاریان نیز صدمه زده و رکود سنگین داریم

 

ممبینی در ارتباط با وضعیت فعلی بازار عنوان کرد: این شرایط اقتصادی رکود سنگینی را بر بازار حاکم کرده است و گرانی‌های اخیر به بازاریان نیز صدمه زده است.

رئیس اتاق اصناف ایران بیان کرد: به هر میزان قیمت کالاها تعدیل شود کسبه نیز راضی‌تر هستند، زیرا با افزایش قدرت خرید مردم، فروش آنها نیز بیشتر می‌شود.

وی با بیان اینکه اصناف آمادگی همکاری با دولت را دارند، خاطر نشان کرد: در شرایط فعلی کمبودی بابت کالاهای مصرفی مردم نداریم و ثبات نسبی به وجود آمده است و فعلاً وضعیت موجودی کالاها مناسب است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها