مسئول بسیج جامعه پزشکی لرستان گفت: ۵۰ هزار و ۷۷۰ نفر امسال از خدمات رایگان طرح شهید دکتر رهنمون بسیج جامعه پزشکی لرستان بهره‌مند شدند.
کد خبر: ۹۰۹۸۳۶۴
|
۱۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۶

به گزارش سرویس بسیج جامعه پزشکی کشور خبرگزاری بسیج، سرهنگ دوم پاسدار عبدالوحید ملک آرا در گفت‌وگو با خبرنگار بسیج جامعه پزشکی لرستان اظهار داشت: امروز جامعه محتاج فرهنگی بسیجی است و مقام معظم رهبری تفکر بسیجی را بر دوپایه احساس مسئولیت در قبال دیگران و بصیرت می‌دانند که لازم است با خدمات جهادی، بی‌مزد و منت همراه با مودت به مردم عزیز کشور، خصوصاً روستا‌ها این فرهنگ و تفکر بسیجی را نهادینه‌تر کنیم.

وی با اشاره به آغاز طرح شهید دکتر رهنمون " اعتلای بسیج " در کشور تصریح کرد: با شروع این طرح پزشکان و عزیزانی که به‌صورت رایگان و با اخلاص به مردم مناطق محروم خدمت ارائه می‌دهند افتخاری دیگر را برای بسیج و بسیجیان می‌آفرینند که جای بسیار خوشحالی است.

بهره مندی بیش از 50 هزار نفر از خدمات طرح شهید رهنمون بسیج جامعه پزشکی لرستان

مسئول سازمان بسیج جامعه پزشکی استان لرستان در رابطه با این طرح گفت: یکی از اهداف مهم این طرح بررسی وضعیت بهداشتی، درمانی، فرهنگی و اجتماعی مناطق مختلف کمتر برخوردار و محروم جامعه است که با تشکیل و اعزام تیم‌ها در مناطقی که بین ۳ تا ۵ هزار نفر جمعیت دارند به آن پرداخته می‌شود.

بهره مندی بیش از 50 هزار نفر از خدمات طرح شهید رهنمون بسیج جامعه پزشکی لرستان

مسئول بسیج جامعه پزشکی لرستان بابیان اینکه در این طرح ۱۵ تیم پزشکی سازمان‌دهی شده‌اند که یک جغرافیای ثابت به هر تیم اختصاص داده‌شده است، عنوان کرد: این مناطق شامل اسدآبادی، میدان تیر و فلک الدین شهرستان خرم‌آباد- تیکه ضرون و رودبار کوهدشت- منطقه پیرمار پلدختر- منطقه میربگ جنوبی دلفان- منطقه بستام (قلایی) الشتر- منطقه ناصرالدین دورود- منطقه دولت آباد ازنا- منطقه لرآباد و جهان آباد بروجرد- مناطق بزنوید و پشت خط کمربندی الیگودرز- زاغه- بیرانشهر – چم پلک دوره چگنی بر اساس اعلام نظر مراکز بهداشتی و سپاه ناحیه شهرستان‌های استان که از بیشترین محرومیت برخوردار هستند خدمات بهداشتی درمانی و آموزشی به‌صورت ماهی یک‌بار ارائه می‌گردد.

احداث ۵ بیمارستان صحرایی و ثابت در مناطق محروم لرستان

ملک آرا عنوان کرد: این سازمان از ابتدای سال ۱۳۹۷ تا امروز پنج بیمارستان صحرایی و ثابت در مناطق محروم و کم برخوردار شهرستان‌های بروجرد، کوهدشت، الیگودرز، سپیدشت، چگنی در قالب طرح شهید دکتر رهنمون برپا کرده است.

وی با اشاره به خدمات پزشکی بسیج جامعه پزشکی استان به مردم مناطق محروم در قالب طرح شهید دکتر رهنمون گفت: امسال ۱۵ تیم تخصصی و ۲۱۴ تیم بهداشتی و درمانی عمومی به مناطق محروم شهری و روستایی اعزام و ۱۱۰ ایستگاه سلامت در مصلا‌های سراسر استان برپاشده است و درمجموع از ابتدای سال ۹۷ تاکنون به ۵۰ هزار و ۷۷۰ نفر خدمات مراقبت از سلامت رایگان ارائه‌شده است.

ملک آرا با اشاره به دیگر خدمات پزشکی بسیج جامعه استان تصریح کرد: مستقر کردن پست‌های امدادی ثابت به مدت ۱۰ روز در موکب امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی)، گلدشت، بروجرد و ازنا به‌صورت شبانه‌روز جهت ارائه خدمات پزشکی و بهداشتی همراه با داروی رایگان به زائران اربعین حسینی (ع) و دو سورتی پرواز در مناطق صعب‌العبور و سخت گذر بخش بشارت بزنوید شهرستان الیگودرز از دیگر خدمات ارائه‌شده بوده است.

بهره مندی بیش از 50 هزار نفر از خدمات طرح شهید رهنمون بسیج جامعه پزشکی لرستان

وی با اشاره به دیگر برنامه‌های بسیج جامعه پزشکی افزود: می‌توان از برگزاری همایش یک‌روزه استانی پدافند غیرعامل و جنگ نرم در حوزه سلامت با امتیاز بازآموزی ۱۶ ساعته با حضور ۳۲۰ نفر، بازدید علمی دانشجویان رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی، نشست‌های روشنگری با محوریت استکبارستیزی، نفوذ، دشمن‌شناسی، حماسه ۹ دی و مهدویت برای فرهنگ‌سازی در حوزه‌های علمی و کاربردی اشاره کرد.

مسئول بسیج جامعه پزشکی لرستان بابیان اینکه از دیگر اقداماتی که در بسیج جامعه پزشکی موردتوجه است برپایی حلقه‌های صالحین به‌منظور رشد و ارتقاء معنوی افراد فعال در حوزه سلامت است، اظهار داشت: تشکیل حلقه‌های صالحین رکن ‏اصلی تشکیلات سازمانی بسیج ‏جامعه پزشکی است، هم‌اکنون ۱۲ کانون و ۸ دفتر در سراسر استان فعالیت دارند، اما آن چیزی که به این ‏کانون‌ها قدرت ‏می‌دهد حرکت حلقه‌های صالحین است، زیرا حضور در حلقه‌های صالحین ‏بصیرت داشتن را طلب می‌کند.

ارسال نظرات