کارشناس مسایل دینی:

مطالبه ی معروف از مسئولان از مصادیق برجسته امر به معروف است

حجت الاسلام احمدی گفت: یکی از برجسته ترین مصادیق امر به معروف و نهی ازمنکر در نظام اسلامی را مطالبه ی معروف و ترک منکر از مسئولان است.
کد خبر: ۹۰۹۸۳۶۳
|
۱۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ نشست اعتقادی معنوی با حضور کارشناس مذهبی حجت الاسلام والمسلمین ابوالفضل احمدی در حسینیه امام خمینی(ره)تیپ 44قمر بنی هاشم(علیه السلام ) برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین احمدی در این نشست اخلاقی به موضوع امر به معروف ونهی از منکر پرداخت وبیان داشت: در قرآن کریم بیش از هفتاد آیه به طور مستقیم یا غیر مستقیم برضرورت و وجوب امر به معروف و نهی ازمنکر در جامعه و نظام اسلامی دلالت دارند و اینها از شاخصه ها و الزامات ایمان هستند.

این کارشناس مذهبی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی، اظهار کرد: یکی از برجسته ترین مصادیق امر به معروف و نهی ازمنکر در نظام اسلامی را مطالبه ی معروف و ترک منکر از مسئولان است.

احمدی افزود: ترک امر به معروف و نهی ازمنکر،  لعن و نفرین خدا و انبیای الهی رابدنبال دارد و بی تفاوتی نسبت به منکرات و تعطیل نمودن معروف ها در جامعه سبب می شود برکات و رحمت واسعه خداوند ازچنین جامعه و محیطی رخت بربندد.

وی ادامه داد: کسانی که نسبت به فساد فکری و عملی دیگران امربه معروف و نهی ازمنکر نمی کنند، در مجازات گناهکاران شریک می باشند و قرآن این گروه را ظالم و مستحق عذاب می داند.

این کارشناس مسایل دینی گفت: یکی دیگر از پیامدهای ترک امربه معروف و نهی ازمنکر آن است، که به تدریج قباحت و زشتی گناهان و معاصی ازبین رفته، بی دردی وبی احساسی برجامعه حاکم می گردد، همچنین منکرها معروف و معروف ها منکر می شود.

ارسال نظرات