خبرهای داغ:
قائم مقام کمیته امداد استان قزوین در قالب طرح مفتاح الجنه با دو خانواده مددجو در شهرستان البرز دیدار کرد که مادر یکی از این خانواده ها به همراه فرزندانش همگی در حال تحصیل دانشگاهی هستند.
کد خبر: ۹۰۹۸۳۲۱
|
۱۸ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۱

به گزارش خبرگزری بسیج در قزوین، امیر محبی، قائم مقام کمیته امداد استان قزوین ضرورت ارتقای فرهنگی مددجویان را امری مهم دانست و بیان کرد: فقر یک آسیب و معضل است از این رو در جریان خدمت رسانی کمیته امداد امام (ره) تلاش می شود تا این آسیب خود منجر به آسیب و مشکلات دیگر نشود.
وی ادامه داد: یکی از آسیب هایی که بروز آن خطرناک و مشکل آفرین است، ایجاد فقر فرهنگی است از این رو کمیته امداد امام (ره) با امکانات محدود ولی تلاش مستمر ارتقای سطح فرهنگی مددجویان را پیگیری می کند تا فقر اقتصادی بستری برای فقر فرهنگی نشود.
قائم مقام کمیته امداد استان قزوین افزود: ارتقای فرهنگی مددجویان موجب می شود تا خانواده مددجو که به واسطه فقر و نداری با مشکلات مختلفی مواجه شده است در شرایط متعادلی قرار گیرد.
وی اضافه کرد: در حال حاضر 413 دانشجو از خدمات فرهنگی و حمایت تحصیلی کمیته امداد استان قزوین به بهره مند هستند.
محبی خاطرنشان کرد: محرومیت زدایی با رویکردهایی همچون ارتقای تحصیلی و آموزش فرهنگی خانواده های مددجومحقق می شود از این رو تلاش برای فراهم آوردن این بستر به نقش آفرینی مددجویان در عرصه های بعدی زندگی آنها و همچنین در ارتقای زندگی خانواده هایشان موثر خواهد بود.
وی با اشاره به وضعیت این خانواده و خانواده هایی از این دست گفت: کمک به ارتقای تحصیلی و علمی داش آموزان مددجو یکی از مصادیق بارز باقیات و صالحات است چراکه وقتی این فرزند مددجو و یا یتیم به واسطه کمک های خیران توانست در جامعه خدمتی را ارائه کند، این حضور و خدمت برای نیکوکارانی که با او کمک کرده اند نیز اجر خواهد داشت.
قائم مقام کمیته امداد استان قزوین یادآورشد: کمیته امداد امام (ره) خدمت به محرومان و کمک به ارتقای زندگی مددجویان را هزینه نمی داند بلکه رویکردهای فرهنگی و آموزشی نوعی سرمایه گذاری است که به رشد خود فرد و جامعه می انجامد.

1001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها