خبرهای داغ:
معاون مشارکتهای مردمی اداره کل بهزیستی استان قزوین

۱۹۰ کودک در استان، تحت پوشش طرح حامی قرار دارند

رمضانی گفت:در طرح حامی، فرزندان تحت پوشش در سنين متفاوت (تولد تا 18 سالگی ) توسط افراد خيرخواه، درزمينه های تحصيلی، درمانی، معيشتی و غیره پذيرش شده و ماهيانه مبلغی را به شماره حساب آنان واريز می نمايند. که 190 کودک تحت حمایت 108 نفر خیر فعال می باشند.
کد خبر: ۹۰۹۸۳۱۷
|
۱۸ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۸

علی رمضانی معاون مشارکتهای مردمی اداره کل بهزیستی استان قزوین در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج با اشاره به عملکرد ۹ ماهه دفتر مشارکتهای مردمی بهزیستی بیان کرد: سازمان بهزیستی از مهمترین نهادهای حمایتی دولتی است که از طریق بودجه عمومی به افراد معلول و محروم جامعه کمک می‌نماید.
وی گفت:پس از پیروزی انقلاب اسلامی، سازمان بهزیستی کشور از ادغام سازمان‌های خیریه و حمایتی که در این بخش فعالیت می‌کردند، آغاز به کار کرد.
معاون مشارکتهای مردمی اداره کل بهزیستی استان قزوین اظهار کرد:سازمان بهزیستی، برای کمک به حداقل هزینه زندگی افراد و خانواده‏ های نیازمند و بی‏ سرپرست و ایجاد زمینه‏ های مناسب برای خودکفایی آنان برنامه ریزی‏ های وسیعی انجام داده و
در شرایط کنونی سازمان بهزیستی کشور به عنوان یک واحد بزرگ اجتماعی با بیش از سی سال ارایه خدمات، با حجم قابل توجهی از معلولان و اقشار آسیب ‏پذیر جامعه مواجه است که پاسخگویی به نیازهای مختلف این عزیزان، دستگاه مذکور را در شرایطی بسیار حسّاس قرارداده است.

رمضانی عنوان کرد:لذا اين اداره در نظر دارد از مشاركتهای مادی و معنوی، فكری و اجتماعی و فرهنگی افراد خير و داوطلبين متخصص در رشته های مختلف درمانی، پزشكی، مهندسی، آموزشی و فنی حرفه ای بهره مند گردد.

وی با اشاره به شيوه هايی مشاركت افزود: جلب و جذب كمكهای نقدی و غيرنقدی در قالب تامين كمک هزينه مسكن، جهيزيه و ازدواج، دارو و درمان، اشتغال، تحصيل و معيشت خانواده های نيازمند هزينه می‌گردد.

معاون مشارکتهای مردمی اداره کل بهزیستی استان قزوین اضافه کرد:مشاركت خدماتی و داوطلبانه خيرين جامعه، جامعه پزشكان، گروه نظام مهندسی، گروه آموزشی فرهنگی، فنی حرفه ای و ساير داوطلبان و همياران كه در اين امر خير شركت می‌كنند با انجام كار داوطلبانه و انسان دوستانه بدون چشم داشت مادی و به دور از ملاحظات سياسی، مدنی، نژادی و مذهبی بطور مستمر يا مقطعی با ابتكار و برخورداری از توانمندی های فردی به صورت كارامد و هميار اداره كل بهزيستی استان می باشند.

رمضانی با اشاره به طرح های اجرا شده در این حوزه تصریح کرد:این طرح ها شامل طرح حامی است که در اين طرح فرزندان تحت پوشش در سنين متفاوت (تولد تا 18 سالگی ) توسط افراد خيرخواه، درزمينه های تحصيلی، درمانی، معيشتی و غیره پذيرش شده و ماهيانه مبلغی را به شماره حساب آنان واريز می نمايند. که 190 کودک تحت حمایت 108 نفر خیر فعال می باشند.

وی اضافه کرد:طرح شكرانه سلامت ویژه حقوق بگيران که در اين طرح كاركنان ادارات و سازمانهای گوناگون از طريق اهداء 4 رقم آخر فيش حقوقی و يا رقمهای مربوطه و از طريق حوزه های مالی ادارات متبوع نسبت به جمع بندی و واريز به شماره حساب مشاركتهای مردمی اداره كل بهزيستی اقدام می‌نمايند.

این مسوول در ادامه گفت:طرح ضيافت مهربانی که همه ساله به مناسبت ايام ماه مبارک رمضان به منظور تلاش درجهت ارتباط مستقيم، مستمر و پويا بين مسوولين و خانواده های تحت پوشش، آگاهسازی و اطلاع رسانی به مسوولان نسبت به نوع زندگی مددجويان و مشكلات موجود و رفع موانع پيش روی آنان و نهادينه كردن فرهنگ غنی مشاركت عمومی و جلب و جذب كمكهای مادی و معنوی مسوولين طرح فوق پايه ريزی گرديده و در راستای شناساندن هرچه بيشتر عملكردها و سياست های سازمان بهزيستی اجرا می‌گردد.

رمضانی در ادامه بیان کرد:طرح جمع آوری زكات فطريه که در پايان ماه مبارک رمضان، دركليه پايگاههای اداره كل بهزيستی و شهرستانهای تابعه استان با نيت همدلی و همدردی و مساعدت به نيازمندان جامعه هدف بهزيستی اجرا می‌گردد لذا پس از جمع آوری، مبالغ مورد نظر درجهت رفع مشكلات مددجويان به آنان پرداخت می گردد.

وی افزود:همچنین طرح پویش لبخند، طرح تامین سبد غذایی، طرح وقف از دیگر فعالیتهای این حوزه می باشد.
1010/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار