مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان با تاکید بر اهمیت اقتصاد هنر در توسعه استان گفت: نقش حوزه فرهنگ و هنر در توسعه اقتصادی کردستان احیا می‌شود.
کد خبر: ۹۰۹۸۳۰۷
|
۱۸ دی ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان،  جلال قلعه شاخانی  در جلسه‌ای که با حضور رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان در مجتمع فجر سنندج برگزار شد، اظهار کرد: نقش حوزه فرهنگ در توسعه اقتصادی استان مغفول مانده است.

وی با بیان اینکه امروز شاهد نقش تاثیرگذار سینما در توسعه اقتصادی هند هستیم، ادامه داد: ۲۳ درصد اقتصاد کشور‌های اروپایی در حوزه فرهنگ و هنر تامین می‌شود و این مهم نشان دهنده جریان سازی اقتصادی در توسعه کشورهاست.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان با بیان اینکه کردستان غنای فرهنگی دارد، عنوان کرد: متاسفانه این استان با پیشینه و سبقه تاریخی فرهنگی نتوانسته است در توسعه اقتصادی استان نقش تاثیرگذاری ایفا کند.

قلعه شاخانی به راه اندازی دبیرخانه بازار هنر در راستای توسعه اقتصادی استان اشاره و تصریح کرد: بازار هنر دربردارنده نمایشگاهی از آثار هنری هنرمندان استان با عنوان حراج هنری است که در آن آثار و تولیدات هنری با قیمت مناسب عرضه می‌شود تا مردم محصولات فرهنگی و هنری را در سبد خانواده خود تعریف کنند.

وی از تامین یارانه هنری برای اجرای این طرح خبر داد و اضافه کرد: بر همین اساس صندوق اعتباری هنر ۲۰ درصد ارزش آثار هنری عرضه شده در این نمایشگاه را در قالب یارانه هنر تقبل کرده است و مردم می‌توانند آثار هنرمندان استان را با تخفیف و به قیمت مناسب خریداری کنند.

قلعه شاخانی همچنین به گذر فرهنگ و هنر نیز اشاره و ذکر کرد: گذر فرهنگ و هنر بازار دائمی برای عرضه محصولات فرهنگی است که با همکاری شهرداری و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در قالب مجتمع تجاری عملیاتی می‌شود و محلی برای عرضه تمام محصولات فرهنگی و هنری از جمله اجرای موسیقی، تئاتر، اکران فیلم و فروش آثار هنری است.

وی با اشاره به فعال شدن کمیته‌های اقتصاد فرهنگ و هنر در استان اضافه کرد: بر همین اساس با مشارکت سرمایه گذاری بخش خصوصی می‌توان از ظرفیت اقلیم کردستان عراق در جهت عرضه محصولات هنری، کمک به اشتغال و بازار‌های جدید برای عرضه تولیدات هنرمندان استان امیدوار بود تا نقصان شبکه توزیع و فروش آثار هنرمندان جبران شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان تصریح کرد: سنندج به عنوان شهر خلاق موسیقی و پایتخت موسیقی ایران این ظرفیت را دارد که تمام ساز‌های خاورمیانه در استان تولید و در قالب کسب و کار‌های نوین حمایت شود.

قلعه شاخانی با بیان اینکه برای توسعه بازار هنر نیازمند حمایت هستیم، خاطرنشان کرد: تلاش می‌کنیم در بلندمدت بر اساس نیاز مخاطب، بازار و ضرورت حوزه فرهنگ و هنر، آثار فرهنگی و هنری تولید و عرضه شود.
 
انتهای پیام/7727
ارسال نظرات