استاندار یزد:

بحث آب مسئله اصلی استان یزد است

استاندار یزد، یکی از ضرورت‌های موجود استان را توجه به محدودیت منابع آب عنوان کرد و گفت: کاهش شدید منابع آب قابل‌استفاده در استان ما را وادار می‌سازد تا بحث آب را به‌عنوان مسئله اصلی استان مقدم بر محورهای دیگر موردتوجه قرار دهیم؛ لذا در این راستا تغییر الگوهای مصرف در بخش کشاورزی و در بخش صنعت از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.
کد خبر: ۹۰۹۸۳۰۴
|
۱۸ دی ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد، محمدعلی طالبی در آیین تکریم و معارفه استاندار پیشین و جدید استان یزد گفت: تمام تلاش خود را به کار خواهم گرفت تا زمینه‌ای را فراهم سازم تا کماکان استان یزد از دانش، تجربه و توان نخبگان استفاده کند؛ همچنین بنا دارم تا برنامه‌های خود را در راستای توسعه استان در چارچوب حکمرانی خوب دنبال سازم.
وی افزود: بسیار خرسندم که زاده سرزمینی هستم که علیرغم طبیعت خشن و نابردبارش، تاریخی بلند بر صبوری و مهر را در اختیار دارد و زادگاه ما را چنان معجونی از سازگاری و خوب زیستن بلندآوازه کرده است.
استاندار یزد با بیان اینکه در یک سال گذشته جهان به احترام این دیار ایستاد و یزد را به‌عنوان میراث مشترک بشریت به رسمیت شناخت، اظهار داشت: موقعیت امروز و تاریخی که در آن قرار گرفته‌ایم، مدیون انسان‌هایی هستیم که هر یک در جای خود چیزی به فرهنگ ما افزوده و در شکل دادن فرهنگ ما نقش داشته‌اند.
طالبی تصریح کرد: درواقع امروزه خصایص نیکوی یزدی‌ها از جغرافیای استانی مرز‌های ملی نیز فراتر رفته و جهان را به صلح و مدارا فراخوانده است، همچنین ما وظیفه داریم در راستای حفظ و حراست از این سرزمین تمام توان خود را به کار گیریم.
این مقام مسئول، استان یزد را سرزمینی برخوردار از ظرفیت‌های بالا و مردمانی سخت‌کوش و دین‌مدار عنوان کرد و بیان داشت: استان یزد درهم‌آمیخته با فرهنگ و تمدن است؛ اما جهت‌گیری برنامه‌های توسعه استان یزد در ۲۵ سال گذشته، وجه صنعتی آن را پررنگ کرده است؛ چنانچه استان یزد را امروزه از یک‌سو با چالش‌های توسعه ازجمله مهاجرت، آلودگی محیط‌زیست و کمبود آب مواجه کرده است.
وی با اشاره به اینکه به اعتقاد بنده امروزه ضرورت دارد تا ارزیابی و بازاندیشی مسیر طی شده برای توسعه استان موردتوجه جدی نخبگان و مدیران استان صورت گیرد، اذعان کرد: امروزه ضرورت دارد بر اساس الزامات و ضرورت‌های موجود راهبرد‌هایی برای تغییر وضعیت فعلی استان و رسیدن به چشم‌اندازی مطلوب در استان ارائه شود، چشم‌اندازی که استان بر اساس آن استانی امن، باثبات و الگویی برای حکمرانی خوب در کشور تبدیل شود.
استاندار یزد، یکی از ضرورت‌های موجود استان را توجه به محدودیت منابع آب عنوان کرد و ابراز داشت: کاهش شدید منابع آب قابل‌استفاده در استان ما را وادار می‌سازد تا بحث آب را به‌عنوان مسئله اصلی استان مقدم بر محور‌های دیگر موردتوجه قرار دهیم؛ لذا در این راستا تغییر الگو‌های مصرف در بخش کشاورزی و در بخش صنعت از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

طالبی، توجه به بحث اشتغال را از ضروریات دیگر استان برشمرد و خاطرنشان کرد: متأسفانه طی سال‌های گذشته علیرغم تلاش‌های صورت گرفته، شاهد رشد نرخ بیکاری در استان بوده‌ایم و در این راستا با توجه به تفکیک نیروی انسانی تحصیل‌کرده و فرصت‌های موجود تلاش خود را برای توسعه صنایع دانش‌بنیان به کار گرفته‌ایم.
این مقام مسئول اضافه کرد: درواقع بایستی رفع نابرابری‌های توسعه در استان به‌عنوان یک ضرورت موردتوجه قرار گیرد، همچنین از سوی دیگر در بحث توسعه شاهد نوعی عدم توازن هستیم که این مهم منجر به کم‌توجهی مباحث فرهنگی و اجتماعی شده و برای جبران آن بایستی افزایش مشارکت مدنی و اجتماعی و نقش‌آفرینی بیشتر دانشگاه‌ها، مؤسسات علمی و پارک‌های علم و فناوری بیش از بیش مورد اهتمام قرار گیرد.
وی در پایان یادآور شد: گفتمان‌سازی در بحث توسعه موردنیاز جدی است و در حال حاضر کشورمان در شرایطی به سرمی‌برد که نمی‌توان مشکلات را در یک‌گونه معیشت، سیاست و فرهنگ محدود کرد؛ لذا مدیریت چنین وضعیتی نیازمند الگویی چندوجهی برای برون‌رفت و کاهش مشکلات است.
انتهای پیام/
ارسال نظرات
آخرین اخبار