در منزل شهید مدافع حرم حامد کوچک زاده؛

مراسم افتتاحیه نهمین جشنواره مردمی فیلم عمار در استان گیلان

همزمان با برگزاری جشنوارمردمی فیلم عمار ، مراسم افتتاحیه نهمین جشنواره مردمی فیلم عمار در استان گیلان برگزار گردید.
کد خبر: ۹۰۹۸۲۹۰
|
۱۸ دی ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از رشت، این مراسم در شامگاه یکشنبه ۱۶ دی در منزل شهید مدافع حرم حامد کوچک زاده با حضور خانواده شهید، و با حضور مجموعه هیئت جنه المهدی رشت و گروه منادیان بصیرت با حضور دبیر ستاد مردمی جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استان گیلان برگزار گردید.

دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی ، استان گیلان در مراسم آغاز به کار این جشنواره که شامگاه یکشنبه در منزل شهید مدافع حرم حامد کوچک زاده برگزار شد، جشنواره «عمار» را یکی از ابزارهای مهم مبارزه با آسیب های فرهنگی دانستند که باید در جهت ترویج سبک زندگی و فرهنگ و شاخصه های اصیل اسلام و آرمان های انقلاب مورد توجه و حمایت قرار گیرد.

حجت الاسلام سعید مهدوی بیان داشت دغدغه جوانانی مومن و انقلابی نظیر شهید حامد کوچک زاده را که به شکلی مجاهدانه در امر فرهنگی در سطوح مختلف استانی مشغول به فعالیت بوده بیان داشت کسی می تواند مدافع حرم باشد که در ابتدا مدافع حریم الهی بوده باشد.

وی در ادامه از همسر شهید قدردانی نمودند و بیان داشتند که صبر و استقامت و مجاهدت شما کم از ایثار بزرگی که، شهید بزرگوار انجام دادند نیست.

حجت الاسلام و المسلمین مهدوی تصریح کرد: فتنه تمام نشده بلکه رنگ عوض کرده و این بار به شکل نفوذ در قالب هنر و فرهنگ درآمده است. وی تأکید کرد: در جشنواره عمار باید دمیدن روح تعهد در کالبد هنر شکل گرفته و با جوششی انقلابی، هنر متعهد پدید آید. دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی گیلان خاطرنشان کرد: این جشنواره جهاد کبیر در عرصه فرهنگی است که در مقابل هجمه های فرهنگی می ایستد.

دبیر جشنواره عمار استان گیلان با اشاره به نهمین سال برگزاری این جشنواره در کشور گفت: خوشبختانه از همان سال نخست استان گیلان همزمان با سراسر کشور جشنواره را اجرا کرده است. ایشان شهید کوچک زاده را به عنوان اولین اکران کننده و آغازگر اکران های مردمی جشنواره فیلم عمار در استان گیلان ذکر نمودند.

علی سلمانی گفت: امسال هم، همچون سنوات گذشته فعالیت اصلی جشنواره عمار در گیلان، اکران آثار مردمی از طریق توزیع بسته های دی. وی.دی که شامل آثار منتخب بوده می باشد.

سلمانی ادامه داد: در این دوره از جشنواره، کارهای تولیدی مناسبی از استان گیلان به شکل آثاری در قالب تولیدات رادیویی، پوستر، لوح نگار و فیلم مستند و فیلمنامه به این جشنواره ارسال شده است.

دبیر جشنواره فیلم عمار گیلان همچنین به برنامه ریزی جهت انجام برگزاری تقدیر از فیلم سازان و اکران کنندگان برتر استانی در طول برگزاری جشنواره مردمی فیلم عمار در استان اشاره کرد.

سلمانی افزود: علاقه مندان به اکران آثار جشنواره عمار می توانند برای ثبت نام و درخواست در این باره با شماره ۰۱۳۳۳۵۱۳۲۷۳ تماس حاصل نمایند و یا به دفتر ستاد مردمی جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی در استان گیلان مراجعه کنند.

 انتهای پیام

/گیلخبر

ارسال نظرات