مراسم ارتحال آیت الله هاشمی شاهرودی در کوهبنان

انقلاب عزت و خودباوری را به ملت ایران هدیه داد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین جعفر واضحی آشتیانی با بیان اینکه انقلاب عزت، خودباوری و اعتماد به نفس به ما بخشیده است، گفت: پیامبر(ص) با تشکیل حکومت، خودباوری را به جامعه تزریق کرد و بر این اساس مسلمانان در اکثر عملیات‌ها پیروز بودند؛ حضرت امام(ره) نیز به نسل امروز خودباوری هدیه داد.
کد خبر: ۹۰۹۸۲۶۳
|
۱۸ دی ۱۳۹۷ - ۰۰:۴۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمان, مراسم گرامیداشت هفته بصیرت و ایام ارتحال آیت‌الله سیدمحمود هاشمی شاهرودی به همراه یادبود شهدای هویزه در راستای کنگره ۶۵۰۰ شهید استان کرمان با حضور جمعی از مسئولان، فرماندهان نظامی و انتظامی، بسیجیان و مردم کوهبنان، شب گذشته، ۱۶ دی‌ماه در حسینیه سیدالشهدا(ع) این شهرستان برگزار شد.

محمد‌مهدی میرزایی، رئیس دادگستری کوهبنان در این مراسم با تسلیت درگذشت آيت‌‌الله‌ سيدمحمود هاشمى شاهرودى، گفت: در نهم دی‌ماه اتفاق عظیمی توسط مردم در راستای تثبیت انقلاب افتاد، گرچه اتفاقات قبل از این روز به‌دلیل عدم بصیرت بود و خسارات جبران‌ناپذیری به کشور وارد کرد.

وی بیان کرد: مردم در حرکتی خودجوش به صحنه آمدند و با بصیرت از ولایت و رهبری، اسلام و انقلاب دفاع کردند.

در ادامه حجت‌الاسلام‌والمسلمین جعفر واضحی آشتیانی، استاد حوزه علمیه قم گفت: برخی می‌گویند هدف پیامبر اکرم(ص) از تشکیل حکومت دینی چه بوده است در حالی که ایشان شعار عدالت‌خواهی سر دادند. زبیر پس از کشته شدن خلیفه دوم در شورای مشورتی حضور داشت تا خلیفه سوم را انتخاب کنند در حالی که دو جناح حق و باطل در مقابل هم قرار داشتند و زبیر تا این روز ولایت‌مدار بود. پس از کشته شدن خلیفه سوم زبیر در مقابل حضرت امیرالمؤمنین(ع) ایستاد و با حضرت مخالفت کرد.

وی اظهار کرد: انقلابیون زمان پیغمبر(ص) پس از ایشان منکر دین شدند و عده قلیلی در کنار مولای متقیان ماندند در حالی که هدف پیامبر(ص) از تشکیل حکومت عزت، هویت و کرامت دادن به انسان‌ها بود که به این هدف رسید. 

این استاد حوزه علمیه قم افزود: عده‌ای امروز هدف امام راحل از انقلاب اسلامی را مطرح می‌کنند در حالی که اهداف ایشان تکمیل‌کننده اهداف نبی مکرم اسلام(ص) بود و به انسان‌ها عزت داد؛ لذا با قدرت و شجاعت در مقابل قانون کاپیتولاسیون ایستاد.

وی گفت: هدف امام این بود که مسئولان در دورترین نقاط در کنار مردم قرار گیرند و درد آنها را درک کنند و این در حالی است که هدف دوم رسول‌الله(ص) نیز جهانی کردن نبوت بود که به این مهم هم دست پیدا کرد.

واضحی آشتیانی بیان کرد: پیامبر اسلام(ص) تمامی بت‌های مکه را شکست و دل مردم سایر نقاط را متوجه خود ساخت که مردم یمن، ایران، مصر، حبشه و... از آن جمله بودند. لذا، پیامبر اکرم(ص) در جریان غدیر، نبوت را جهانی کرد و حضرت امام با انقلاب نام حضرت امیرالمؤمنین(ع) را جهانی کرد.

وی ادامه داد: در حال حاضر از یکصد کشور در حوزه‌های علمیه ایران تحصیل می‌کنند چون با رهبری حضرت امام راحل و مقام معظم رهبری مد ظله العالی  اسلام جهانی شده و دسته دسته مردم در کشورها مسلمان می‌شوند .

این استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه انقلاب عزت، خودباوری و اعتماد به نفس به ما بخشیده است، یادآور شد: پیامبر(ص) با تشکیل حکومت، خودباوری را به جامعه تزریق کرد و بر این اساس مسلمانان در اکثر عملیات‌ها پیروز بودند؛ حضرت امام(ره) نیز به نسل امروز خودباوری هدیه داد.

حجت‌الاسلام واضحی آشتیانی ادامه داد: حضرت امام همچون جدش نبی مکرم اسلام(ص) بیش از ۱۰ سال حکومت کرد در حالی که حکومت پس از پیامبر(ص) غصب شد، اما انقلاب اسلامی پس از چهار دهه با عزت و رهبری ولی امر مسلمین جهان در حال جهانی شدن است. 

وی گفت: در کنار پیامبر(ص) و حضرت علی(ع) سه گروه صدق، انحراف و نفاق بودند البته همین سه جریان نیز اطراف حضرت امام(ره) را گرفتند که امروز هم همین سه گروه هستند، اما رمز موفقیت انقلاب اسلامی مردم جامعه هستند. 

این استاد حوزه علمیه قم بیان کرد: مردم زمان پیامبر(ص) دور نفاق و انحراف حرکت کردند، اما مردم زمان حضرت امام(ره) فهمیدند زیر کدام پرچم قرار بگیرند و فقط در کنار ولایت و رهبری قرار گرفتند.

واضحی آشتیانی تصریح کرد: یادمان باشد از اسلام و انقلاب پیامبر(ص) در عربستان چیزی باقی نمانده؛ در حالی که اسلام پیامبر(ص) از عربستان به سایر نقاط جهان آمده است. لذا، ما در مقابل خون شهدا احساس مسئولیت می‌کنیم. 

وی با گرامیداشت یاد و خاطره آیت‌الله شاهرودی، گفت: ایشان، استادی بزرگوار برای حوزه‌های علمیه و کارگزاری با وفا برای کشور بود که همواره در کنار ولایت در تمامی عرصه‌های خدمت موفق بود. 

 

 

 

ارسال نظرات