نشست هیأت اندیشه ورز با موضوع نفوذ  با حضور جمعی از بسیجیان؛فرماندهان و نخبگان در حوزه خواهران کوثر کوهبنان برگزار گردید.
کد خبر: ۹۰۹۸۲۶۲
|
۱۸ دی ۱۳۹۷ - ۰۰:۳۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمان,در ابتدای این جلسه سخنی از مقام معظم رهبری(مدظله العالی) درباره نفوذ بیان شد:

"هوشیاری در مقابل تلاش دشمن برای نفوذپیچیده وتدریجی؛ضرورتی عینی است؛باید در اتخاذ مواضع انقلابی صراحت داشت :اگر غفلت شود ناگهان می بینیم دشمن در جاهایی رخنه کرده و مشغول کارهای خطرناک فرهنگی ؛اقتصادی و سیاسی است.

در ادامه بحثی درباره نفوذ گفته شد که نفوذیعنی اعمالی که مستقیم یا غیر مستقیم سبب تغییر در رفتار و نظرات دیگران می شود یعنی تصرف دشمن روی فکر و عقیده مردم به منظور تغییر رفتار یا ساختار نگرش آنان است .

 

نفوذ مختص زمان ما و کشور ما نیست بلکه در تمام طول تاریخ و در تمام کشورها وجود داشته و دارد ؛حتی در زمان حضرت موسی (ع) که

  ایشان مهمترین انقلاب را در طول تاریخ داشته اند به دلیل اینکه با دیکتاتورترین و مستکبرترین فردو حکومت مبارزه می کردند عامل نفوذی که سامری نام داشت باعث شد مردم که در چهل شبی که حضرت به کوه طور برای راز و نیاز با خداوند رفته بودند فریب داده و به گوساله پرستی ترغیب کند؛در زمان پیامبر (ص) نیز عبدلله بن ابی ودر زمان حضرت علی (ع) ابوموسی اشعری و اشعث ابن قیس و تا به انقلاب اسلامی که در اوایل  انقلاب چهره های نفوذی همچون بازرگان و بنی صدر وتا الان کسانی که با نفوذ با امضای برجام و FATF و.. قصد ضربه زدن به نظام اسلامی را داشتند و دارند اما بسیجیان به عنوان سرباز امام خامنه ای (حفظه الله تعالی)  نخواهند گذاشت که دشمنان به اهداف پیلدشان دست یابند واین مسلتزم داشتن بصیرت کافی و تبیین سخنان آن فرزانه بزرگوار است.

 

در پایان مقرر گردید اعضای گروه آسیب های اجتماعی محدوده زندگی خود شناسایی وبا استفاده از ظرفیت نخبگان آن محدوده به بررسی و ارائه راهکار برای آن آسیب ها اقدام کنند.

ارسال نظرات