عضو سابق کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با «بسیج»:
نکو گفت: اعطای وام های بانکی با بهره های پایین منجر شد تا صاحبان تاکسی های فرسوده خودروهای شان را از طریق دریافت وام با پرداخت های طولانی نو کنند که این خود در کاستن آلودگی هوا بسیار موثر بوده است.
کد خبر: ۹۰۹۸۲۴۷
|
۰۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۳

گروه اقتصادی_ خبرگزاری بسیج؛مقدمه: در راستای ایفای نقش مسئولیت اجتماعی بانک  ها، با اجرای طرح  نوسازی تاکسی های فرسوده،10هزار خانواده به بانک پارسیان متصل شده اند. این طرح با اهداف متعددی در بانک اجرا شد. از اهداف اصلی این طرح کاهش آلودگی هوا در کلان شهرها به ویژه شهر تهران، زیبا سازی فضای شهری، کاهش آلودگی صوتی و رفاه حال شهروندان و رانندگان تاکسی بود. از طرفی در زمان اجرای این طرح،  بخش خودروسازی  نیز با تولید انبوه و کاهش تقاضا مواجه بود، که این طرح می تواند در رفع موضوع مزبور نیز موثر باشد. 

اجرای طرح نوسازی ناوگان حمل و نقل شهری بویژه تاکسیرانی و اعطای تسهیلات بانکی موضوع گفتگوی خبرگزاری بسیج با عضو سابق کمیسیون اقتصادی است .

ابراهیم نکو؛ عضو سابق کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی  با اشاره به اعطای تسهیلات بانک پارسیان برای طرح نوسازی تاکسی های فرسوده و فواید این طرح گفت:  امروز بسیاری از تاکسی های شهری که در ناوگان حمل و نقل و جابجایی مسافرین فعالیت دارند با فرسودگی مواجه هستند این در حالی است که گاهی برخی از تاکسی های شهری به قدری دچار فرسودگی شده اند که برای صاحبان خودرو و مسافرینی که از آن استفاده می کنند چالش ساز شده است.

نکو تصریح کرد: وجود تاکسی های فرسوده  لزوم نوسازی ناوگان حمل و نقل شهری را در ابعاد گسترده  فراهم می کند به ویژه آنکه تاکسی‌های شهری وظیفه حفظ جان و مال مسافرین و رانندگان خود را برعهده دارند بر همین اساس نیازمند یک اراده جمعی هستیم تا با تسهیلات و کمک های دولتی و بانکی ناوگان حمل و نقل شهری نوسازی شود بر همین اساس اعطای وام های بانکی با بهره های پایین می تواند صاحبان تاکسی های فرسوده را از طریق دریافت وام با پرداخت های طولانی صاحبان خودروهای نو کند. از طرفی نیز با توجه به وجود آلاینده های بسیار در کلان شهرها ، کمک به نوسازی ناوگان حمل و نقل شهری به ویژه تاکسیرانی می تواند در بهبود هوای آلوده کلان شهرها موثر باشد اما اگر چنانچه برای تسهیلات اعطایی ناوگان حمل و نقل شهری سودهای کلانی پیش بینی شود  علیرغم دریافت تسهیلات برای تعدادی از افراد،بیشتر تاکسی‌داران از عهده بازپرداخت وام های با سود بالا بر نمی آیند.

وی عنوان کرد: این در حالی است که با توجه به رشد و پیشرفت استارتاپ ها و به خصوص ناوگان حمل و نقل اینترنتی به عنوان رقیب جدی تاکسی‌داران ، درآمد این  افراد زحمتکش جامعه کاهش یافته است  لذا با توجه به کاهش درآمدها و وجود هزینه های سنگین زندگی بازپرداخت وام‌های  بانکی با سود بالا برای تاکسی‌داران میسر نیست.

این عضو سابق کمیسیون اقتصادی مجلس خاطرنشان کرد: اعطای تسهیلات از سوی بانک پارسیان می تواند برای رونق فعالیت های بانکی و نیز ایجاد گردش مالی اثر بسزایی داشته باشد. بانک پارسیان یکی از بانک های خوب کشور است و اقدام این بانک برای اعطای تسهیلات در حوزه  نوسازی ناوگان حمل و نقل اقدامی درخور و پسندیده است.

ارسال نظرات