یک فعال مذهبی تأکید کرد: جنس فعالیت شبکه های اجتماعی بیگانه مثل اینستاگرام و تلگرام "جنسی" است و اگر ذره ای بیشتر توجه کنیم زنانه بودن اینستاگرام را به صراحت متوجه خواهیم شد.
کد خبر: ۹۰۹۸۱۷۵
|
۱۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۶

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ دکتر فاطمه خزایی استاد فرهنگی دانشگاه و فعال مذهبی در گفتگوی اختصاصی با خبرگزاری بسیج گفت: این روزها شاهد تسط ابزارهای پیچیده الکترونیکی بر جوانان و حتی خانواده ها هستیم و میراث ماندگار صله رحم و روابط خانوادگی هر روز در حال کمرنگ شدن است.

وی افزود: دشمنان با حملات فرهنگی و ابزارهایی که برای زمین زدن جوانان تهیه کرده اند یک برنامه بلند مدت برای تغییر سبک زندگی اسلامی به زندگی غربی چیده اند.

خانم خزایی اظهار داشت: شاهدیم که امروز جوانان ما یک دستشان موس و آن یکی دستشان گوشی الکترونیک است و ذهن او هم درگیر و قفل شده است،که در اینصورت دیگر جایی برای ایجاد روابط صمیمی به خصوص با خانواده وجود ندارد.

وی بیان کرد: در گذشته بین اعضای خانواده های ایرانی یک گفتگوی 6 ساعته در روز برقرار بود که همین عامل سبب صمیمیت و روابط گرم آنها شده بود ولی متأسفانه امروز بر اساس آمارهای رسمی گفتگوی بین پدر و فرزندان به بیست دقیقه هم نمی کشد.

این استاد فرهنگی افزود: احساس غریبی کردن والدین با فرزندان به دلیل نبود یک رابطه احساسی و صمیمیت است که نوعی غریبگی در رفتارها مشاهده می شود.

وی تصریح کرد: متأسفانه این روزها خانم ها به دلیل اوقات فراغت بیشتر وقت بیشتری برای شبکه های اجتماعی می گذارند و می توان نتیجه گرفت آسیب پذیری آنها نسبت به آقایان که معمولا با شغل خود درگیر هستند و کمتر فرصت چرخیدن دارند بیشتر است.

این فعال مذهبی تأکید کرد: جنس فعالیت شبکه های اجتماعی بیگانه مثل اینستاگرام و تلگرام "جنسی" است و اگر ذره ای بیشتر توجه کنیم زنانه بودن اینستاگرام را به صراحت متوجه خواهیم شد.

وی افزود: البته نباید از اعترافات سازندگان شبکه اینستاگرام غافل شویم،سال گذشته سازنده آن گفتگویی انجام داد که به صراحت به زنانه در نظر گرفتن این شبکه اذعان داشت و استفاده از پارامترهایی که بیشتر در این شبکه جلب می کنند مثل اشتراک گذاری تصاویر و زنده فیلم گرفتن از را نباید نادیده گرفت.

خانم خزایی بیان داشت: شبکه های اجتماعی بیگانه به خصوص اینستاگرام حد و حدود حیا و شرف انسانی را زیر سوال برده اند و خطوط قرمزها را در جامعه شکسته اند.

وی افزود: اینکه روشن فکران غرب زده با توهم آزادی به دنبال خط شکنی حیا هستند یک امر طبیعی است ولی موضوع اشتراک گذاری تصاویر و حتی انتخاب پروفایل که به تعبیر روشنفکران امری خصوصی است (کاملا غلط می باشد) می تواند ایجاد آسیب های بزرگی را رقم بزند.

این محقق فرهنگی در همین خصوص تأکید کرد: زندگی خصوصی افراد نباید اشتراک گذاری شود،دشمنان مردم ایران می خواهند حیا،شرف که از کمالات یک خانم ایرانی محسوب می شود را از بین ببرند.

وی افزود: بانوان ایرانی با الگو برداری از حضرت فاطمه زهرا(س) عظمت و اعتبار دنیوی و اخروی خود را حفظ کنند و نقشه های فرهنگی دشمنان را نقش برآب کنند.

ارسال نظرات