استاد دانشگاه گفت: ترازوی سنجش عمل کردن به وعده های نمایندگان با شفافیت در آرای آنها فعال می شود و مردم بهتر می توانند عملکرد آنها را در هنگام رأی دادن مطلع شوند.
کد خبر: ۹۰۹۸۱۶۲
|
۱۸ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۸

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ پرستو دادگر وکیل برتر و استاد دانشگاه در گفتگو با خبرگزاری بسیج گفت: موضوع شفافیت آرای نمایندگان با استقبال گسترده مردم روبه رو شد و قطعا روند اصلاح این طرح و چگونگی تصویب آن در مجلس زیر ذره بین نگاه های مردم قرار دارد و موضوع به حدی برای مردم جدی است که مجلس را در یک آزمون سخت قرار داده است،آزمونی که رأی مجدد مردم به نمایندگان را هم رقم خواهد زد.

وی افزود: متأسفانه نبود شفافیت و عملکرد شفاف نمایندگان در مجلس باعث ایحاد یک رفتار منافقانه نگوییم باید ریاکارانه بگوییم شده است و مردم را دچار یک سردرگمی برای اطلاع از موضع نماینده شهر خود در برابر طرح های مختلف به خصوص قراردادهای استعماری مثل FATF ،CFT کرده است.

این استاد دانشگاه بیان داشت: چرا شفافیت در حقوق نمایندگان پیگیری نمی شود؟ مردم از کجا بدانند که نمایندگان خود در مجلس ماهانه چقدر حقوق دریافت می کنند و اینکه یک نماینده مدعی است از مجلس حقوقی نمی گیرد مردم صحت این ادعا را از کجا پیگیر باشند؟

وی افزود: شفافیت در آرای نمایندگان باعث تشکیل یک مجلس کارآمد و در تراز انقلاب اسلامی خواهد شد و اعتماد مردم به مسئولین را بیشتر خواهد کرد.

وکیل نمونه و جوان بیان داشت: ترازوی سنجش عمل کردن به وعده های نمایندگان با شفافیت در آرای آنها فعال می شود و مردم بهتر می توانند عملکرد آنها را در هنگام رأی دادن مطلع شوند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: مردم از نمایندگان انتظار دارند اعتمادی که به آنها کرده اند را خدشه دار نکنند و در نظارت و در دستور کار قرار دادن اولویت های اصلی کشور که مسائل اقتصادی و معیشت مردم است نهایت تلاش خود را انجام دهند و از ایجاد حاشیه در خانه ملت پرهیز کنند.

ارسال نظرات