دکتر آرزومند استاد دانشگاه حقوق در گفتگو با بسیج:
یک استاد دانشگاه گفت: یکی از موضوعاتی که مورد بی توجهی قرار گرفت شفافیت در حقوق و مزایای مدیران است که با وجود اعلام تهیه سامانه حقوق و دستمزد هنوز شفافیت در حقوق ها انجام نگرفته است و بعضا شاهد دریافت حقوق های چند صد میلیونی و بیشتر در برخی مراکز هستیم که این موضوع سبب نارضایتی گسترده مردم شده است.
کد خبر: ۹۰۹۸۱۵۹
|
۲۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۲

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ دکتر آرزومند محقق حقوقی و استاد دانشگاه حقوق در گفتگوی اختصاصی با خبرگزاری بسیج در پاسخ به سوالی مبنی بر "شفافیت آرای نمایندگان" گفت: یکی از مطالبات جدی مردم از نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی شفافیت آرای آنها است،مردم می خواهند بدانند موضع نماینده شهر خود در رابطه با لایحه ها و مصوبه های مختلف مجلس چیست.

وی افزود: شفافیت در سیستم اداری و مدیریت کشور از چند سال پیش مورد توقع و انتظار مردم بوده است اما متأسفانه کار خاصی در این زمینه انجام نشده است،شفافیت در مدیریت باید از مجلس شروع شود تا دیگر دستگاه ها و نهادها هم این کار را در دستور کار خود بگذارند.

این استاد دانشگاه اظهار داشت: یکی از موضوعاتی که مورد بی توجهی قرار گرفت شفافیت در حقوق و مزایای مدیران است که با وجود اعلام تهیه سامانه حقوق و دستمزد هنوز شفافیت در حقوق ها انجام نگرفته است و بعضا شاهد دریافت حقوق های چند صد میلیونی و بیشتر در برخی مراکز هستیم که این موضوع سبب نارضایتی گسترده مردم شده است.

وی افزود: شفافیت در آرای نمایندگان باعث شناخت بیشتر مردم از نمایندگان می شود و اگر برخی از نمایندگان که حضور فعال در مشارکت ها و یا حتی حضور در جلسات مجلس ندارند روشن خواهد شد.

محقق مسائل حقوقی تصریح کرد: از دیگر مزایای شفافیت در آرای نمایندگان جلوگیری از فساد می شود و از حق مردم صیانت خواهد کرد که دفاع از حقوق مردم احترام به آنها است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: تحقق شفافیت آرای نمایندگان مجلس در انتخابات به مردم کمک خواهد کرد تا بهتر بتوانند از نماینده مورد انتخاب خود اطلاع داشته باشند و همین کار باعث رشد و تعالی کشور خواهد شد و از انتخاب های احساسی مردم جلوگیری خواهد کرد.

ارسال نظرات