اعضای انجمن های هنری ادبی سازمان بسیج هنرمندان کشور با خانواده شهید مسیحی روبرت لازار دیدار کردند.
کد خبر: ۹۰۹۸۱۳۲
|
۱۷ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۲

به گزارش خبرگزاری بسیج، به مناسبت فرا رسیدن ایام کریسمس و سال نو میلادی تعدادی از اعضای شورای عالی انجمن های هنری ادبی سازمان بسیج هنرمندان کشور عصر روز یکشنبه، ۱۶دی‌ماه با خانواده یکی از شهیدان مسیحی آشوری دفاع مقدس به نام روبرت لازار دیدار داشتند.

در این دیدار صمیمی مادر این شهید از خاطرات و خصوصیات اخلاقی فرزند خود برای این هنرمندان گفتند و از اینکه شهید لازار جانش را در راه ایران اسلامی فدا کرده، احساس آرامش و رضایت کرد.

ذکر خاطراتی از حضور اقلیتهای دینی در مراسمات مذهبی مسلمانان مانند سوگواری‌های ماه محرم و اعتقاد عجیب آنها به حضرت اباالفضل العباس(ع) و بیان نزدیکی دین اسلام و مسیحیت از نکات جالب این دیدار بود. نقطه عطف این دیدار مرور خاطرات دیدار مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) در سال ۹۵ با این خانواده بود که با افتخار از آن یاد می‌کردند و به گفته خودشان باعث دلگرمی آنها شده است.

در این دیدار خانم انسیه شاه‌حسینی از کارگردانان سینمای کشور نیز حضور داشته و در پایان این دیدار تابلو نفیس خوشنویسی به قلم استاد مجید فدائی منش که آیه ۳۰ سوره مریم را به تحریر در آورده بود به عنوان یادگاری انجمن خوشنویسی سازمان بسیج هنرمندان به مادر شهید اهداء شد.

یادآور می‌شود شهید روبرت لازار متولد سال ۱۳۴۵ است که در سال ۱۳۶۷ در عملیات مرصاد شهید و پیکر پاکش پس از ۸سال چشم انتظاری خانواده‌اش به کشور بازگشت.

ارسال نظرات