کاهش آسیب های اجتماعی در روستاهای هدف به ویژه منطقه شمالغرب کشور از اولویت های قرارگاه پیشرفت و آبادانی روستاها به شمار می رود.
کد خبر: ۹۰۹۸۱۱۵
|
۱۷ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۸

به گزارش خبرگزاری بسیج زنجان، مهدی متقی فر در بازدید از روستاهای قرارگاه در زنجان با اشاره به اینکه فعالیت های فرهنگی و اجتماعی قرارگاه پیشرفت و آبادانی با کارهای فرهنگی و اجتماعی متداول متفاوت است، اظهار داشت: فعالیت های فرهنگی قرارگاه پیشرفت و آبادانی عملیاتی بوده و مباحثی از قبیل حجاب و عفاف، وفای به عهد، احترام به حقوق دیگران و نجات از بیکاری برای نهادینه شدن نیاز به کار و مشارکت است.

وی با بیان اینکه سال جاری در خصوص نهادینه کردن فرهنگ زیارت بین اهالی روستاهای هدف اقدامات خوبی انجام شد، توضیح داد: به منظور نهادینه کردن فرهنگ زیارت اربعین 5 هزار و 200 نفر با هزینه و کمک های خیرین و مشارکت مردم به زیارت اربعین اعزام شدند.

مسئول کارگروه فرهنگی و اجتماعی منطقه دو قرارگاه پیشرفت و آبادانی کشور در ادامه به بازدید از روستاهای هدف قرارگاه در زنجان اشاره کرد و گفت: اقدامات قرارگاه پیشرفت و آبادانی در زنجان به ویژه در خصوص محور بودن مساجد در روستاها، مسائل اعتقادی و آشنایی با مسائل انقلاب اسلامی رشد خوبی داشته است.

وی ضمن تقدیر از اقدامات کارگروه فرهنگی و اجتماعی قرارگاه پیشرفت و آبادانی روستاها در زنجان، تصریح کرد:استان زنجان در شناسایی، توجیه و جذب روحانیون جهت استقرار در روستاها موفق عمل کرده است که کار مهمی به شمار می رود و توانسته است به تقویت ارتباط مسئول فرهنگی با اهالی روستاها کمک کرده و کارها به سهولت پیش رود.

متقی فر با بیان اینکه اقتضائات هر روستا متفاوت است و قابل مقایسه نیست، ادامه داد: در سطح کشور 128 دهستان زیر پوشش قرارگاه پیشرفت و آبادانی روستاها قرار دارد.

وی مهمترین هدف از فعالیت های کارگروه فرهنگی و اجتماعی قرارگاه را مشارکت مردم عنوان کرد و افزود: اصلی ترین هدف کارگروه فرهنگی مشارکت عموم مردم در فعالیت های عمرانی، فرهنگی، اشتغال در بین اهالی روستاها است.

ارسال نظرات