خبرهای داغ:
رئیس پلیس فتای خراسان جنوبی:

افزایش 100 درصدی وقوع پرونده های جرائم فضای مجازی

رئیس پلیس فتای خراسان جنوبی گفت: میزان وقوع پرونده های جرائم فضای مجازی خراسان جنوبی از ابتدای سال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته حدود 100 درصد افزایش داشته است.
کد خبر: ۹۰۹۸۰۸۳
|
۱۷ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، رئیس پلیس فتای استان گفت: در این مدت برداشت اینترنتی غیرمجاز از حسابهای بانکی، کلاهبرداری رایانه ای، انتشار فیلم خصوصی و خانوادگی و مزاحمت اینترنتی در ردیف پنج جرم اول جرائم سایبری استان قرار گرفته اند.

 

سرهنگ محمدپور با اشاره به اینکه این روزها استفاده از شبکه های اجتماعی و فعالیت در آن ها امری متداول شده است، افزود: انتشار عکس ها و تصاویر کاربران در شبکه های اجتماعی و فضای مجازی تبدیل به یک عادت شده که این موضوع سبب سوءاستفاده برخی افراد از فیلم ها و عكس‌ها شده است.

 

وی با بیان اینکه بخشی از پرونده‌های محاكم قضایی و نیروی انتظامی در خصوص انتشار تصاویر شخصی و خانوادگی است، افزود: مجرمان در این روش با استفاده از عکس های بارگذاری شده در پروفایل کاربران اقدام به انتشار دوباره آنها با نوشتن مطالبی با مضامین غیر اخلاقی می کنند که باعث شکایت کاربران شده است.


رئیس پلیس فتای استان با اشاره به شناسایی 3 برابری مجرمان فضای مجازی در خراسان جنوبی گفت: کسانی که در فضای مجازی اقدام به انتشار تصاویر خصوصی دیگران کنند به نحوی که موجب ضرر و هتک حیثیت افراد شود باید در انتظار مجازات قانونی باشند.

 

سرهنگ محمدپور از همه کاربران خواست از نام واقعی خود در اینترنت استفاده نکنند و اطلاعات خصوصی خود نظیر عکس های خانوادگی را در بسترهایی مانند ایمیل، فضای مجازی و سایت ها آپلود نکنند تا گرفتار مجرمان نشوند.

 

وی افزود: شهروندان در صورت مواجهه با موارد مشکوک، می توانند موارد را از طریق وب سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش کنند.

 

منبع: خبرگزاری صداوسیما

ارسال نظرات
پر بیننده ها